י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"טעמים מיוחדים"

הוצאה לפועל ויתרה לבעלת חוב סכום של חצי מיליון ש"ח | זו הסיבה

רשם ההוצאה לפועל מלשכת תל אביב, יניב יחזקאל, הורה על הפחתת ריביות בתיק איחוד שהתנהל כנגד חייבת והפחית את החוב מסך 610 אלף ₪ ל 111 אלף ₪ | בהחלטה ציין הרשם, כי "בתיק מתקיימים טעמים מיוחדים להפחתת ריביות בתיקי החייבת"

הוצאה לפועל ויתרה לבעלת חוב סכום של חצי מיליון ש"ח | זו הסיבה
סניף הוצאה לפועל צילום: פלאש 90

רשם ההוצאה לפועל מלשכת תל אביב, יניב יחזקאל, הורה לאחרונה על הפחתת ריביות בתיק איחוד שהתנהל כנגד חייבת, שכלולים בו 23 תיקים, ברובם ישנים, והפחית את החוב מסך 610 אלף ₪ ל 111 אלף ₪.

בהחלטה נאמר, כי מדובר בתיק איחוד הכולל 23 תיקים כאשר סך החובות העדכני עמד על 610 אלף ₪. החייבת היא אישה מבוגרת (בת כ-70) ומתקיימת מקצבאות של ביטוח לאומי. החייבת אישה חולה ובעלת יכולת כלכלית נמוכה. החייבת הגישה בקשה להפחתת ריביות במסגרתה הציעה לשלם 180 אלף ₪ במסגרת הסדר ולסגירת התיקים. 

בהחלטה ציין הרשם, כי "לאחר עיון בתיקי החייבת ובנתוני החייבת, וכן לאחר חקירת החייבת, אני סבור כי מתקיימים טעמים מיוחדים להפחתת ריביות בתיקי החייבת". 

בין הטעמים המיוחדים שהדגיש הרשם בהחלטתו, העובדה שבתיק האיחוד כלולים 23 תיקים - 20 תיקים ישנים ו-3 תיקים משנת 2017. "בתיקים הישנים לא בוצעו פעולות ממשיות משך שנים נוכח קיומו של תיק איחוד, ואולם במרביתם אף לא התבקשה חקירת יכולת של החייבת על מנת לבחון את מצבה העדכני, ולמעשה הפעילות בתיק החלה בעקבות בקשת הזוכה לכינוס דירת החייבת". כמו כן, תיקי החייבת הינם תיקים ישנים בהם גובה החוב העדכני מורכב רובו ככולו מריביות. 

טעם נוסף הוא היותה של החייבת כאמור אישה מבוגרת (בת כ-70), חולה ומתקיימת מקצבאות של ביטוח לאומי, ולמעשה ההסדר שהוצע על ידה נועד למנוע את הליך כינוס דירת מגוריה, וסכום ההסדר שהוצע יגויס על ידי ילדיה של החייבת.

הרשם ציין, כי "עיון בבקשת החייבת להכרזתה כמוגבלת באמצעים ולאיחוד תיקיה מעלה, כי במסגרת חקירתה מיום 17.9.2000 הינה אם לשלושה ילדים קטינים המתקיימת מקצבת ביטוח לאומי וכי בעלה מאושפז בבית חולים לחולי נפש בנתניה. במעמד הדיון הצהירה החייבת, כי היא מתגוררת בדירת ירושה בת 2 חדרים אשר הרישום בה לא בוצע, כך שמסרה מידע מלא בעניינה כאשר מנגד, לאורך השנים לא פעלו מי מהזוכים לחקור בדבר יכולתה הכלכלית ונכסיה של החייבת. יוער כי עיון בתיק מעלה כי הוטל עיקול על זכויותיה של החייבת בדירת הירושה וכי הרישום בה הוסדר רק בשנת 2021.

בנסיבות אלו ומשיכולתה של החייבת נחקרה כאשר מחד, החייבת מסרה בדיון מידע מלא אודות מצבה בעוד מאידך, יתר הזוכים לא ביקשו לחקור בדבר יכולתה ונכסיה לאחר מכן, בפרט מקום בו יכולתה של החייבת נמצאה כמועטה כאמור לעיל, סבורני כי אף מבחינת ניתוח סוגיית ריבית הפיגורים, יש מקום להורות על הפחתה נכרת לאור תכלית זו כטעם מיוחד נוסף".

על כן, הורה הרשם על סגירת 11 תיקים מתוך סך התיקים שהתנהלו כנגד החייבת אשר ברובם שולמה מלוא קרן החוב וב- 13 תיקים נוספים הורה על הפחתת ריביות וקבע, כי על חייבת לשלם עוד 111,660 ₪ לצורך הסדרת כלל החובות ולסגירת התיקים, וזאת מבלי הצורך לקיים הליך של כינוס הנכס.

 

חובות מחיקת חובות הוצאה לפועל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד