כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

הטייס שינה כיוון, וניצל מהטיל באילת

נוסעים במטוס שהגיע אמש משוויץ ביקשו מהטייס לנחות בנתב"ג ולא באילת, שם הושמעה בדיוק באותן דקות אזעקה

הטייס שינה כיוון, וניצל מהטיל באילת

"הרב אמר לטייס הגוי שיתפללו, והוא נעתר לנחות בנתב"ג". כך מספר הרב יוחאי והב, איש עסקים ששב אתמול (ה) לישראל לשבת חתן של בנו.

בעשור האחרון, הרב יוחאי והב מירושלים, טס אחת לשבועיים לשוויץ - שם הוא מנהל את עסקיו.

בעקבות נישואי בנו, תוכננה לו טיסה ביום חמישי דרך חברת איזי ג'ט משוויץ לארץ. אולם בעקבות המשך שיגורי הרקטות מעזה לאיזור נתב"ג - בוטלה גם הטיסה שלו.

בשיחה ל'בחדרי חרדים' סיפר, כי השבת הוא עורך לבנו 'שבת חתן' ואין מצב שהוא יפספס. "קניתי כרטיס מציריך שבשוויץ לאוקראינה, ומשם יש חברה שכן ממשיכה לטוס לישראל".

הטיסה הייתה אמורה לנחות באילת. "רב של קהילת חסידי ברסלב באוקראינה היה אף הוא על הטיסה, וכרבע שעה לפני הנחיתה קם וניגש לתא הטייסים והפציר בטייס שלא לנחות באילת אלא בנתב"ג".

כמובן שהטייס לא הסכים לחרוג מנהלי החברה, ויותר מכך הוא חשש מאיום הרקטות. "הרב לא ויתר, והוא אמר לטייס כי יערוך מניין תפילה במטוס והכל יהיה בסדר. הטייס השתכנע וסמך עליו. לאחר דקות בודדות המטוס נחת בשלום בנמל התעופה בן גןריון".

מה שמעניין, הנחיתה האמורה באילת הייתה אמורה להיות בשעה 22:10, בדיוק אז נשמעה אזעקה באילת ומערכת כיפת ברזל ירטה רקטה שהייתה אמורה לפגוע באיזור מיושב.

"תחשוב מה היה קורה אם הטייס לא היה מסכים לנחות בנתב"ג", אומר בהשתאות הרב והב, "תראה איזה נס. משם הלכתי להתפלל ערבית וסיפרתי למתפללים על ההשגחה הפרטית".
נתבג נחיתה עסקים טייס חיל האוויר והב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד