כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
גם שלא לצורך רפואי

בתי החולים מאפשרים נחיתת מסוקים פרטיים

בתי החולים של הדסה מאפשרים נחיתת מסוקים בשטחם גם שלא לצורך לאומי או רפואי. בית החולים: "אינו מגביל את זמינות המנחתים לצרכים המבצעיים"

אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: U.S. Navy

בתי החולים הדסה עין-כרם והר-הצופים מאפשרים למסוקים פרטיים לנחות בשטחם - גם כאשר לא מדובר בצורך לאומי או רפואי. ב'הדסה' גובים בין 150 ל-250 דולר עבור נחיתה בכל אחד מהמרכזים הרפואיים שלהם בעיר. כך מדווחת העיתונאית ענבר טויזר ב'N12'.

בירושלים אסור להרים אפילו רחפן בלי אישור משטרתי - אבל המסוקים הפרטיים מטיסים אנשי עסקים שיכולים להרשות לעצמם לחסוך נסיעה ברכב ולקצר את הדרך. לשם השוואה, במרכזים רפואיים גדולים אחרים בארץ, לא מוכנים לאשר נחיתות שאינן רפואיות/לאומיות - גם לא בעד תשלום.

בכיר ברשות התעופה האזרחית אומר ל-N12: "בהיעדר מנחתי מסוקים מוסדרים בירושלים, המנחת בבית החולים משמש צורך לאומי וכלכלי במסגרתו מטיסות חברות מסחריות בכירים ואישי ציבור המתוכננים להגיע למשרדי הממשלה או משרדי חברות בעיר. יש לגבש נהלים שיתנו מענה לנושא".

מבית החולים 'הדסה' נמסר בתגובה: "מנחתי המסוקים בהדסה משמשים בראש ובראשונה לצרכים מבצעיים ורפואיים דחופים. עם זאת מטבע הדברים במנחתי הדסה מורשים לנחות גם מסוקים אזרחיים מעת לעת, באופן שאינו מגביל את זמינות המנחתים לצרכים המבצעיים. מתוך הבנה והתחשבות בציבור, גורמי המקצוע בהדסה יבחנו את התלונה".

מסוק הדסה עין כרם הדסה הר הצופים בית החולים הדסה המרכז הרפואי הדסה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד