כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"הייתה פה הונאה"

על מה ולמה? רשות המיסים החלה לעקל חשבונות של עצמאים

עצמאים שנפגעו ב-40 ואפילו 80 אחוזים בחישוב השנתי במהלך תקופת סגרי הקורונה, נדרשו להחזיר עשרות אלפי שקלים ומי שלא החזיר חשבונו עוקל | ח"כ אזולאי: "הייתה פה הונאה נגד הציבור והעצמאים. נדרוש את עצירת העיקולים"

על מה ולמה? רשות המיסים החלה לעקל חשבונות של עצמאים
אילוסטרציה צילום: unsplash

רשות המיסים החלה לעקל בשבוע שעבר חשבונות של עצמאים, בשל הדרישה להשיב את מענקי הסיוע שקיבלו בתקופת הקורונה - כך פורסם ב'כאן רשת ב'. המהלך הגיע בעקבות שיטת החישוב שנקבעה בחוק, הבוחנת את ההכנסות לפי חודשים ולא בחישוב שנתי.

המשמעות היא שלמרות שההכנסות של עצמאים נפגעו במהלך הקורונה ב-40 ועד 80 אחוזים בחישוב שנתי - הם יידרשו להחזיר עשרות אלפי שקלים. זאת כאשר בכל מצב אחר, המדינה בוחנת את זכאותם של עצמאים בחישוב שנתי לעניין גמלאות וקצבאות. מחר (שלישי) תתכנס ועדת הכספים לדון בנושא.

ח"כ ינון אזולאי מש"ס התראיין לרשת ב' ואמר בריאיון לד"ר גילי תמיר בתכנית 'זה מגיע לכם' - שמקדמת את הנושא לבדה בשנה האחרונה - כי "הייתה פה הונאה נגד הציבור והעצמאים". לקראת כינוס ועדת הכספים לדיון בנושא מחר הוסיף אזולאי כי הם יעלו את העניין ויבקשו "ללמוד את העלויות הצפויות לבחון אפשרות לתקן את החוק ולהחיל את פקודת המיסים והחישוב השנתי".

לדבריו, "בסופו של יום נתנו להם הלוואה בתנאים לא טובים. נדרוש את עצירת העיקולים, ובמקביל נבקש לבחון אפשרות לתקן את החוק ולהחיל את פקודת המיסים".

רשות המיסים עיקול חשבון מענק כספי עצמאיים ינון אזולאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד