י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

"בהצלת חיים, אנציח את זכר הנערים שנרצחו"

אחד מהתורמים של 'הצלה גוש דן' בחר להנציח את זכרם של שלושת הנערים החטופים - באמצעות תרומת אופנוע

"בהצלת חיים, אנציח את זכר הנערים שנרצחו"

"דווקא בהצלת חיים, אנציח את זכר הנערים שנקטפו בדמי-ימיהם. הייתי מבקש שהאופנוע המיוחד הזה ייכנס לפעולה בהקדם האפשרי, עוד בימים אלו בהם מתנהלת המערכה בדרום", כך במילים נרגשות הביע את בקשתו אחד התורמים הגדולים של 'הצלה גוש-דן'.

הכל התחיל לאחר מציאת גופותיהם של שלושת הנערים. אייל יפרח, יעקב נפתלי פרנקל וגיל-עד מיכאל שאער הי"ד, בני ישיבה תמימים, שהיו בדרכם הביתה, נחטפו ונרצחו על קידוש ה' בהרי חברון, על ידי בני עוולה צמאי-דם.

ימים ספורים אחר כך, החלה המערכה בדרום, שעד מהרה הביאה את המדינה כולה להיות תחת אש. באחד מאותם ימים, קיבל מנכ"ל "הצלה גוש-דן" אשר שלומוביץ שיחת טלפון בהולה מאחד מידידי הארגון בארה"ב. הלה, שידוע כבעל לב יהודי חם, החליט לעשות מעשה להנצחת זכרם של אותם נערים.

"דווקא בימים אלו, כאשר אנו רואים שמכל מעשה החטיפה והרצח הנתעב, התגלגל מבצע זה של 'צוק איתן' המביא להצלתם של אלפים על ידי גילוי המנהרות שהיו אמורות על פי התכנון להביא לרצח של יהודים רבים, אני מבקש להקדיש אופנוע מיוחד לזכרם של שלושת הנערים. באמצעותו ובזכות פעילותו יינצלו חייהם של אלפי יהודים נוספים ויהא זה גם-כן לזכותם ולעילוי נשמתם הטהורה".

אותו נדיב כבר הקדיש אופנוע אחד לפני שלש שנים בדיוק, בקיץ תשע"א, לעילוי נשמתו הטהורה של הילד לייבי קלצקי ז"ל בן ה-9 מארה"ב, שאף הוא נחטף ונרצח על ידי בן-עוולה, במקרה שזעזע את כל שדרות הציבור. עתה שב אותו איש יקר-רוח והרים את תרומתו להנצחה ייחודית לאותם נערים קדושים.

בדיוק ביום בו החלה המערכה הקרקעית, הצטרף אופנוע זה למערך המיוחד של יחידת האופנועים המובחרת של "הצלה גוש-דן", המהווים את חוד החנית להצלה מהירה. באותו יום אף חל יום ההולדת של הנער הק' יעקב נפתלי פרנקל הי"ד. אין ספק, כי זכויות רבות נרשמות על שמם אותם נערים קדושים, במאבק התמידי על החיים.









הצלה חטיפה חיים תרומה אירוע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד