כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

5 הרוגים נוספים בשבת • הפסקת אש של 12 שעות - הוארכה עד מחר בחצות

לבקשת האו"ם, הוכרזה שביתת אש הומניטארית החל מ-8:00 בבוקר שבת וכלה ב-20:00 בערב, והיא תימשך עד מחר בחצות • צה"ל המשיך בשעות הללו בנטרול המנהרות • בליל שבת נהרגו סמל ראשון גיא בויילנד וסמל ראשון עמית יאורי הי"ד • במהלך השבת נהרגו גם סגן רועי פלס, סמל ראשון אברהם גרינצויג וסמל ראשון גל בסון הי"ד • עד כה: 40 הרוגים לצה"ל • סיקור מתעדכן וידאו גלריות

צלם:פלאש 90
צלם:פלאש 90

ליברמן וישי נגד הפסקת האש
לקראת תום מועד הארכת הפסקת באש בחצות הלילה, הקבינט התכנס ב- 21:30 בת"א בכדי לדון בהמשך הפסקת האש.

עם זאת, שר החוץ אביגדור ליברמן התייחס להפסקת האש ובראיון לאתר YNET אמר כי הפסקת האש לא תוארך אחר חצות, זאת על אף העובדה שראש הממשלה החליט להאריך אותה מ-20:00 עד חצות. "ברור שבזה כל הפסקות האש יסתיימו". אמר ליברמן, "אין לי ספק שצה"ל יחדש את פעילותו במלוא עוזה ובמלוא הכוח, ואז נראה את התוצאות".

גם יו"ר הוועדה למוכנות העורף, ח"כ אלי ישי, הביע את התנגדותו להמשך הפסקת האש בתנאים הנוכחיים ואמר: "ישראל חייבת להעמיד כתנאי להפסקת אש החזרת פרטי החייל שמקום קבורתו לא נודע, וגם אז על הפסקת האש להתקיים פרק זמן קצר לצרכים הומניטריים. עלינו להמשיך לפעול להסרת האיום החמאסי, ובכלל זה המנהרות והרקטות, ולהחזיר את השקט למדינת ישראל. אם לא נעשה זאת היום, נמצא עצמנו משלמים מחירים יקרים הרבה יותר בשנים הקרובות". עוד אמר ישי: "על ישראל לאמץ התנהלות עתידית כי כל מקור ירי מרצועת עזה, יופגז מיידית ואין זה משנה היכן ממוקם".

השר אורי אריאל צייץ בטוויטר: ״אסור היה להאריך את הפסקת האש שכבר הופרה הערב בצורה גסה. צה״ל רוצה ויכול לנצח את המערכה ולהכריע את החמאס - פשוט צריך לאפשר לו״.
חיילים עזה הרוגים צהל צוק איתן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד