י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
אמירה חמורה

ראש העיר מסית: "הנציגים החרדים גזלו כספים"

ראש עיריית הוד השרון אמיר כוכבי הסית בחריפות נגד הנציגים החרדים ואמר: "הנציגים החרדים, גזלו מהמדינה כספים פעם אחר פעם". כוכבי חתום על מכתב ראשי הערים נגד העברת תקציבים למערכת החינוך החרדית

ראש העיר מסית: "הנציגים החרדים גזלו כספים"
אמיר כוכבי צילום: Flash90

ראש עיריית הוד השרון, אמיר כוכבי הסית הבוקר בראיון לגלי צה"ל נגד חברי הכנסת החרדים ואמר: "הנציגים החרדים, השרים והח"כים לאורך השנים, גזלו מהמדינה כספים פעם אחר פעם ואני לא יודע מה הם עשו עם זה. הם לא העבירו את זה לחיזוק מערכת החינוך החרדית".

כוכבי שחתום על מכתב ראשי הרשויות נגד העברת תקציבים למערכת החינוך החרדית, הוסיף: "המדינה יכולה להחליט שהיא מתקצבת כל ילד וילדה במדינת ישראל ואנחנו בעד. תראו לזה מקורות תקציביים שהם לא רק הארנונה של תושבי העיר. תראו לזה מקורות תקציביים שיאפשרו את הבינוי לכל מוסדות החינוך האלה".

כזכור, כ-170 ראשי רשויות שיגרו אמש (ראשון) מכתב לראש הממשלה נתניהו, שר החינוך יואב קיש ושר והאוצר בצלאל סמוטריץ', בו הבהירו כי לא יסכימו לממן את החינוך הלא-רשמי במגזר החרדי מכספי התושבים. "לא נסכים להעדפת אוכלוסייה אחת על פני האחרת", ציינו.

על פי הדיווח באתר Ynet הרשויות תקפו את ההסכמים הקואליציוניים שנחתמו עם המפלגות החרדיות, המרחיבים את "חוק נהרי" לפיהם הם חייבים לסבסד את כיתות א'-ט' במגזר בהיקף של 75% וכעת, עם החתימה על ההסכמים, מחייב אותן לתקצב גם את גני הילדים ובתי הספר התיכוניים.

במכתב נאמר: "לא נסכים להעדפת אוכלוסייה אחת על פני האחרת על ידי עקיפת שיקולי הרשות המקומית, לא נאפשר מסלול עוקף רשות מקומית לטובת הקמת מוסדות חינוך לא רשמיים על פני מוסדות חינוך רשמיים, ולא ניתן למדינה באמצעות הסכמים להפקיע את הסמכות והאחריות של השלטון המקומי לטובת התושבים".

עוד נאמר במכתב: "עקבנו בדאגה אחר ההסכמים הקואליציוניים שנחתמו בכל הנוגע לנושאי החינוך. בהסכמים אלו ישנן דרישות הנוגעות לשלטון המקומי חובות המימון המוטלות על הרשויות המקומיות ופגיעה באוטונומיה הניהולית שלהן - באופן שיביא לפגיעה בניהול, בפיקוח ובתקצוב שירותי חינוך לתושבינו באשר הם - דבר שאיננו יכולים להסכים שיקרה".

ראשי עיריות מערים חרדיות וערים מעורבות, כמו למשל עליזה בלוך מבית שמש ומשה ליאון מירושלים, לא חתמו על המכתב.

הוד השרון הסתה נגד חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד