י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הותר לפרסום

ברכבת מהירה: איש המודיעין לשעבר לקה בדום לב

לאחר התייצבות במצבו הותר לפרסום: במהלך נסיעת ערב ברכבת נאפולי - רומא, ישראלי כבן ,40 איש גופי המודיעין לשעבר, לקה בדום לב, עבר מוות קליני וחזר לחיים בדרך נס, הודות לטיפול ראשוני שבוצע על ידי נוסע אלמוני שישב לצידו, ואחרי שהועבר לטיפול בבית חולים מקומי. בסיוע צוות רפואי ממרכז הלב המשולב בשערי צדק הוא הובא ארצה להמשך טיפול והשתלת דפיברילטור

ברכבת מהירה: איש המודיעין לשעבר לקה בדום לב
ד"ר אמיר אורלב, איש המודיעין, ד"ר משה רב אחא צילום: שערי צדק

באחת מנסיעותיו העסקיות, ישראלי בשנות הארבעים לחייו, איש מודיעין לשעבר, לקה בליבו בעת נסיעה ברכבת מהירה, ועבר מוות קליני – פרמדיקית מקומית שהוזעקה למקום נלחמה על חייו ברציף התחנה ובדרך לבית החולים ברומא, ולאחר ייצוב מצבו בסיוע צוות רפואי ממרכז הלב המשולב בשערי צדק, הוא הובא ארצה להמשך הערכה והשתלת דפיברילטור תת עורי.

הדרמה שהתחוללה ברכבת מנאפולי לרומא בסמוך לאחר ראש השנה האחרון, הסעירה אפילו התקשורת המקומית – י', איש עסקים ישראלי בשנות הארבעים לחייו, ואיש גופי המודיעין בעברו, התמוטט ולקה בלבו במהלך נסיעה ברכבת לרומא, בדרכו חזרה לארץ. נוסע מקומי שהיה לצדו על הרכבת באותו הקרון, החל בביצוע פעולות החייאה, ובסיוע צוות הרכבת, הוחלט להפסיק את הנסיעה ולעצור את הרכבת לצורך העברתו לקבלת טיפול דחוף ומציל חיים בבית החולים הקרוב לתחנת Termini ברומא.

לאחר שעצרה הרכבת, הוא פונה באמבולנס לבית החולים פוליקליניקו אומברטו II, שם עבר פעולת החייאה ממושכת שכללה 14 שוקים חשמליים והנשמה. הצוות הרפואי המקומי לא הותיר לו סיכויים רבים לשרוד – והוא שכב מורדם ומחוסר הכרה במשך יממה.

י' הוא אב לשלושה ומתגורר בירושלים. הוא נוסע מתמיד בקו שבין ישראל לפולין ואנגליה, ושגרת יומו כוללת במשך שנים רבות, טיסות תדירות אחת לשבוע. י', איש בריא בדרך כלל, מקיים אורח חיים בריא וספורטיבי, ללא גורמי סיכון, מספר כי באותו היום לא הרגיש סימנים חריגים פרט לעייפות קלה וכי לא צפה את שאירע באותה נסיעה ברכבת המהירה שעשתה דרכה מנאפולי לרומא. "אני עובד בחו"ל המון שנים". מגולל י' את סיפורו. "נסעתי לרומא לזמן קצר מאד. נסיעה של יממה שהשתבשה, התכנית הייתה לחזור הבייתה לשבת, אבל התכניות קצת השתנו. יצאתי לפגישת עבודה ובדרך חזרה לרומא פספסתי את הרכבת עליה הייתי אמור לעלות, ועליתי על רכבת מהירה אחרת שיצאה מרציף סמוך, ברכבת זו איבדתי את ההכרה, בחור איטלקי שישב בסמוך אלי וחייך אליי בתחילת הנסיעה, הגיש לי עזרה מיידית, ואף פעל לעצירת הרכבת וחבירת הקרון לאמבולנס שהוזעק למקום, עליו הייתה פרמדיקית צעירה ונחושה אשר נקטה ללא היסוס בביצוע פעולות החייאה, שהחלו ברכבת ונמשכו באינטנסיביות, בדרך לבית החולים הסמוך, ברומא.

הייתי מורדם ומונשם עד סמוך לכניסת השבת. שמוליק נקש, הנהג המסור שמלווה אותי כבר כעשר שנים, ושחיכה לי בנתב"ג באותו לילה, ידע שאיני מאחר בדרך כלל מבלי להודיע, ודיבר עם משפחתי. אשתי שניסתה באותו היום לחייג אלי ללא הצלחה, ידעה שמשהו לא תקין וכי ייתכן שאני נמצא בסכנת חיים ופנתה לקונסול ישראל באיטליה, מר חנוך עמדי שסייע ופעל לאתר אותי בבית החולים. חנוך שהגיע מייד לבית החולים דיווח לאשתי שאני בחיים, אך מורדם ומונשם במצב קשה. זמן קצר לפני כניסת השבת העירו אותי הרופאים מתוך חשש גדול לנזק משמעותי שנגרם לי, ולהפתעתם ביקשתי תכף לשוחח עם אשתי בטלפון וחזרתי למלוא ההכרה והתפקוד באופן מלא. הרופאים האיטלקים ואיתם צוות האחיות הנחמדות והמסורות, לא הבינו כיצד זה יכול להיות - ומבחינתם המקרה שלי מוגדר כנס".

לאחר כארבעה ימי אשפוז ברומא, במהלכם י' התחזק, הוא החליט להמשך בדיקות וטיפול בישראל. הרופאים המקומיים סרבו לשחררו בשלב כה מוקדם, אך בהתייעצות טלפונית עם ד"ר אמיר אורלב, מנהל מחלקת אשפוז קרדיולוגי במרכז הרפואי שערי צדק, הוסכם על הבאתו לבית החולים שערי צדק להמשך טיפול. י' שב ארצה בליווי של ד"ר אורלב, למרכז הרפואי שערי צדק, שם אושפז למשך חמישה ימים נוספים, ובמהלכם בוצע טיפול להשתלת דפיברילטור תת עורי, ובירור לגורם דום הלב הפתאומי.

ד"ר אורלב וד"ר משה רב אחא שהובילו את הטיפול בי' בשערי צדק מסבירים כי מדובר במקרה נדיר מאוד של דום לב בגיל 40 ללא מחלת רקע. "זוהי תסמונת שמאפיינת צעירים סביב גילאי 25-40. מדובר על סיכוי של בין 1-2 אחוז לשרוד דום לב בצעירים, שאת חלקם גם אם מצליחים להציל יש נזקים נוירולוגיים. בשערי צדק ביצענו בדיקות נרחבות, ולאחר דיון, הוחלט לא לקחת סיכון ולהשתיל לי' דפיברילטור תת עורי", כך מסביר ד"ר אורלב.

לאחר מכן י' הושאר ימים מספר להשגחה קפדנית במחלקה הקרדיולוגית, ושוחרר בערב חג הסוכות לביתו, במצב מצוין, וחגג את הנס הגדול שאירע לו, עם משפחתו וחבריו.

כיום חזר י' לחלוטין לשגרת חייו ואף לפעילות ספורטיבית, בעוד שד"ר אמיר אורלב וד"ר משה רב אחא ממרכז הלב המשולב בשערי צדק ממשיכים ללוות את י' בבירור הגורמים האפשריים לדום הלב הפתאומי, שאירע לו בעת שהותו באיטליה - מתוך מטרה למנוע מקרים דומים אצלו ואצל אחרים, וזאת לצד הגברת המודעות בקרב הציבור.

"למרבה המזל הייתי מוקף בהרבה אנשים טובים זה כולל את הפרמדיקית שנלחמה על חיי, באדם שהיה לצידי על הרכבת ודאג לי, וההוא שאסף את חפציי, שכללו כסף תעודות וספרים, איתר אותי בבית החולים בו הייתי מורדם ומונשם. סידר את הדברים בתוך שקית והשיב לי אותם, הצוות של בית החולים האיטלקי, קונסול ישראל באיטליה, ד"ר אורלב משערי צדק שהגיע אלי עד לרומא כדי שאוכל להמשיך בטיפול בארץ במרכז הלב של שערי צדק בישראל בעזרת חברת חברת מדאסיס וד"ר משה רב אחא וכלל המומחים בשערי צדק הרופאים והאחיות שטיפלו בי בצורה מסורה, החזיקו לי את היד והשיבו אותי לתפקוד מלא. לא יכול להפסיק לחשוב על העובדה שהייתי עלול למות בגיל 40, מאז האירוע אני משקיע זמן רב יותר עם משפחתי וחבריי, מתוך הבנה שבני האדם שלצידנו והנתינה, הם הסיבה שלשמה כדאי היה לזכות בחיים מחדש".

איטליה רומא בית חולים שערי צדק מודיעין טיפול רפואי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד