כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
מעבר ל-4 אחוזים

המשנה לנגיד: תיתכן העלאה נוספת של הריבית

המשנה לנגיד בנק ישראל, אנדרו אביר, בכנס הפיננסים השנתי של לשכת רו"ח: "ייתכן שנצטרך לעלות את הריבית מעבר ל-4 אחוזים במידה והאינפלציה תמשיך לעלות מעבר לצפוי והביקושים לא ירדו"

המשנה לנגיד: תיתכן העלאה נוספת של הריבית
אילוסטרציה צילום: unsplash

המשנה לנגיד בנק ישראל, אנדרו אביר השתתף היום (שני) בכנס הפיננסים השנתי של לשכת רואי החשבון, והתייחס לתחזית המשק ל2023 ו2024: "אנחנו מצפים שבשנה הקרובה תיהיה האטה מסויימת בפעילות הכלכלית אבל לא שנכנס למיתון. הצפי והתחזית שלנו בנויות על ההנחה שהריבית תעלה לסביבת ה-4 אחוז. אך ייתכן שנצטרך להעלות את הריבית גם מעבר ל-4 אחוזים במידה והאינפלציה תמשיך לעלות, והביקושים לא ירדו".

עוד הוסיף המשנה לנגיד בנק ישראל: "עליית האינפלציה היא לא רק תוצאה של בעיות בשרשרת הייצור ועליית מחירי הסחורות. היא גם כתוצאה מביקושים ערים במשק שהתאושש באופן מהיר מהסגרים של הקורונה. כשיצאנו מתקופת הקורונה, המדינות נתנו הרבה כסף לאזרחים. לחלק מהאנשים היה יותר כסף בעו"ש אחרי הקורונה מאשר לפני, והביקושים היו מאוד גבוהים והם עדיין גבוהים".

המשנה לנגיד התייחס לכך שהבנקים איחרו בהתאמת הריבית על הפקדונות, אך לצד הביקורת כלפי הבנקים, ציין שצריך להפנות את הציבור שיש גם אופציות אחרות חוץ מהבנקים, וגם שצריך לנהל מו"מ מול הבנקים על גובה הפקדונות ולנצל את הכלים שבנק ישראל קידם לטובת הלקוחות בנושא זה. 

בהמשך דבריו התייחס גם למשבר הדיור: "הפתרון הוא לא רק שחרור קרקעות, אלא גם שיפור ובניית תשתיות. ממשלות מצליחות להביא התחלות בנייה, לעמוד בקצב הגידול של האוכלוסייה במשך שנה או שנתיים, אבל הם צריכים לעמוד בקצב בנייה של כ-55 אלף יחידות דיור בכל שנה על פני 10-15 שנים - זה משתלב וממחיש את חשיבות התכנון של תשתיות.

 

 

ריבית בנק ישראל ביקושים אינפלציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד