כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
אבל ביבניאל

אחרי 16 שנות מחלה: הרב אליקים געצל זילברמן ז"ל

הרב אליקים געצל זילברמן שעלה לארץ בשנות העשרים המוקדמות לחייו כבעל תשובה צעיר נפטר בגיל 51 והתיר שישה יתומים • "היה מתגנב לשיעורים בישיבה כדי ללמוד תורה" מספרים מכריו. "גם כשחלה במחלה הסופנית, המשיך לעבוד וללמוד" • בשש השנים האחרונות לא יכול היה לעבוד בגלל שהמחלה התגברה והחובות נצברו בעקביות • שבועיים לפני פטירתו חגג בר מצווה לבנו

אחרי 16 שנות מחלה: הרב אליקים געצל זילברמן ז"ל
הרב זילברמן ז"ל צילום: באדיבות המצלם

אבל כבד בעיר הגלילית יבניאל, עם פטירתו של הרב אליקים געצל זילברמן בן ה-51. הותיר אחריו את רעייתו שולמית תבלחט"א, ושישה יתומים שהגדול מביניהם בן 19 והקטן בן חמש.

הקליקו כדי לתרום ליתומיו של הרב אליקים געצל זילברמן ז"ל>>>

הרב זילברמן היה מוכר כדמות חייכנית ושמחה. זאת, על אף שסבל מהמחלה הנוראה, ועבר במשך השנים לא פחות משישה ניתוחים שבמהלכם פתחו הרופאים את גולגלתו וניקו את מוחו מהגרורות הסרטניות שהתפשטו בתוכו.

"החלק העליון של הגולגולת שלו היה כמו פקק", מספר אחד מחבריו, "היו פותחים, מנקים וסוגרים ואחרי תקופה שוב פתחו כדי לנקות".

למרות זאת, החיוך לא מש מפניו. הוא שמר תמיד על מצב רוח שמח, הודה לקב"ה על כל יום של חיים שנתן לו במתנה, ועל הילדים שנפלאים שזכה להביא לעולם ולגדל באהבה רבה.

במשך עשר שנים לאחר שכבר היה מאובחן כחולה סרטן, המשיך הרב זילברמן לעבוד כחשמלאי, מקצוע בו ראה ברכה בעמלו והתפרנס ממנו בכבוד. הוא היה שומר על שגרת חיים מלאה, ופעם בשבוע היה נוסע לירושלים, לבית החולים הדסה עין כרם, כדי לקבל את הטיפול השבועי שלו.

באחד הניתוחים שעבר, לפני שש שנים, נפגעה יכולת התפקוד שלו, ומאז הוא לא היה מסוגל עוד לעבוד. המצב הכלכלי הלך והורע, ולפני שלוש שנים הפך הרב זילברמן לסיעודי באופן מלא.

למרות מצבו הפיזי הירוד, שמר על ארשת פנים חייכנית. הרב ביבניאל מעיד שבמשך 12 השנים בהן הכיר את הזילברמן לא ראה אותו כועס ולא שמע אותו מרים את קולות בגערה או בכעס. זאת, למרות שסבל בחלק מהזמן ייסורים קשים ומרים.

הרב זילברמן עלה לארץ בשנות העשרים המוקדמות לחייו, לאחרשהכיר את בוראו והחליט להתקרב אליו בל כוחו.

הוא למד תקופה בישיבת 'אור שמח', ולאחר זמן לא רב החליט להתקדם ולעבור לישיבת 'חפץ חיים'. רבני הישיבה עמדו על רמתו הלימודית ואמרו שהוא עדיין אינו מתאים להתקבל לישיבה, אבל הרב זילברמן לא אהב את הדחיה ורצה להתקדם במהירות רבה יותר בלימוד התורה. לכן טיכס עצה והתקבל כטבח בישיבה, כך יכול היה להתגנב לשיעורים ו'לגנוב' שעות לימוד ברמה גבוהה יותר.

מסירות הנפש הזאת ללימוד התורה ליוותה אותו גם בהמשך חייו, וכך גם חינך את ילדיו, לתת את הכל כדי לגדול בתורה וביראת שמים.

כשבועיים לפני שנפטר חגג הרב זילברמן את בר המצווה לבנו. השמחה היתה גדולה, למרות מצבו של האב. ב'ליל שישי' של ערב שבת פרשת 'ויגש' התמוטט בביתו ולאחר מאמצי החייאה כושלים נקבע מותו. למחרת היום נטמן בבית העלמין של יבניאל, ונשמתו הטהורה שבה לכור מחצבתה לאחר שהזדככה בייסורים קשים ומרים, ובחיים של עמל התורה וקרבה גדולה לקב"ה.

גבאי הצדקה ביבניאל זועקים לעזרה: "המשפחה נמצאת במצב נורא", הם מספרים, "שש שנים שהוא לא עובד. שש שנים שהמשפחה צוברת חובות ועסוקה כל הזמן במצבו הרפואי של האבא. יש שם שישה ילדים, הם היו יתומים חיים בשנים האחרונות, זה נורא! הם זקוקים לעזרה דחופה, ואנחנו מקווים שעם ישראל לא ינטוש אותם חלילה, חייבים לעזור להם!".

הקליקו כדי לתרום ליתומיו של הרב אליקים געצל זילברמן ז"ל>>>

זילברמן קופת העיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד