כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

היום: עיריית תל אביב תצביע על חוק השבת

החוק המתוקן יצמצם את חילול השבת בעיר, אך לא בטוח עדיין שהוא יאושר על ידי שר הפנים גדעון סער

עיריית תל אביב. צלם: פלאש90
עיריית תל אביב. צלם: פלאש90

הבוקר (א) תצביע מועצת העיר תל אביב על נוסח מתוקן לחוק שיסדיר פתיחת מרכולים ופיצוציות בשבתות לאחר ששר הפנים פסל לפני חודש את החוק הקודם.

על פי הצעת החוק החדשה, ייקבעו מספר סייגים לקבלת היתר לפתיחת המרכולים, כאשר בין היתר תבוצע חלוקה לאזורים עירוניים ותיקבע מכסה אזורית למספר ההיתרים. מלבד זאת, תינתן עדיפות למרכולים וקיוסקים בצירים ראשיים ובמרכזים מסחריים.

בנוסף, על פי ההצעה, ייקבע מנגנון הגרלה או תורנות בין מבקשי ההיתרים, במקרה בו הוגשו יותר בקשות מהמכסה. וכן יובטח מנגנון למניעת מטרדים והפרעות וכן איסור פתיחה בסמוך לבתי כנסת פעילים.

כזכור, סעיפי החוק הקודם שהתיר באופן גורף את פעילותם של המרכולים בעיר נפסלו על ידי שר הפנים גדעון סער שהותיר את האפשרות לפתוח רק בשלושה מתחמים מסחריים בעיר. לאחר שאיימה כי תפנה לבג"ץ בכדי לערער על החלטתו של סער 'התקפלה' העיריה והודיעה כי תגיש חוק חדש ומרוכך יותר.

בנאום שנשא סער בשבוע שעבר במליאת הכנסת התייחס לנסיגתה של העיריה מהאיום לפנות לבג"ץ ואמר "החלטת העירייה לחוקק חוק עזר חדש היא הודאה בכך שהחוק הקודם שחוקקה; לא סביר, לא מידתי, חותר תחת עקרון שלטון החוק ולא יכול לעמוד במבחן שיפוטי. ההחלטה שלי הייתה מבוססת ומנומקת, היא הייתה עומדת על תילה".

סער התייחס גם לחוק החדש שצפוי לעבור מחר במועצה ואמר כי יבחן אף אותו: "לגבי חוק העזר החדש - על פניו יש בו פעילות מסחרית בהיקף מצומצם יותר מכפי שהיה בחוק העזר הקודם. בכל אופן, אני אבחן אותו באופן ענייני רק לאחר שיתקבלו החלטות על ידי מועצת העיר תל אביב - יפו".

עו"ד ראובן לדיאנסקי, חבר מועצת העיר, אמר לקראת העלאת החוק הצפויה מחר: "החוק יעבור מחר ברוב גדול במוצת העיר! אני דורש משר הפנים לאשר את החוק החדש שמשקף את צביונה של תל אביב ולא להכניס בהחלטתו שיקולים פוליטיים צרים וזרים".
שבת חוק תל אביב מרכולים מועצה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד