י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

שטרסלר, איך אף לוויה לא יוצאת מקיסריה?

עיתונאי 'הארץ' דורש דם חרדי, שוכח את דמם הכחול של בעלי ההון ומתקשה להבין את מה שכל צה"ל יודע - כוחנו באחדותנו

איור: מוטי הלר
איור: מוטי הלר

נחמיה שטרסלר, עיתונאי קטן הלוקה באנטישמיות בוטה לעתים קרובות, התפלא בשבוע שעבר בדף הפייסבוק שלו "איך זה שאף לוויה לא יוצאת מבני ברק או ממאה שערים?" בהמשך, הוסיף ה'ידען' חטא על פשע וכתב גם את הטקסט הבא: "ומה עם דברי משה רבינו שאמר על שבטי גד וראובן: 'האחיכם יבואו למלחמה ואתם תשבו פה'? ומה על דברי חז"ל שאמרו על חובת ההשתתפות במלחמה 'הכל יוצאין, אפילו חתן מחדרו וכלה מחופתה'".

שטרסלר כמובן התעלם מאי אלו 'בעיות' לגירסתו בתנ"ך, כמו דברי התורה בחומש במדבר 'אלף למטה... אלף למטה', וההסבר הצמוד במדרש רבה ש'אלף לתפילה אלף למלחמה'. אבל נעזוב לרגע את המקורות, ונפנה לחביביו של שטרסלר במדורי הכלכלה - בעלי ההון.

ואני שואל אותך, נחמיה. איך זה שאף לוויה לא יוצאת מקיסריה או מסביון?

האם רק המעמד הבינוני ומטה צריכים להשתתף בהגנת העם והארץ? האם בעלי ההון האהובים עליך כל כך - פטורים מהקזת דמם הכחול בשדה הקרב העזתי?

החרדים לפחות מספקים לימוד תורה ותפילה, בין אם תקבל זאת ובין אם לא, נתח גדול מהעם היהודי המתגורר בארץ ישראל משוכנע שיש בכוחה של תפילה כדי להציל חיים, שבזכות התורה אנחנו כאן ובגללה מגיעה לנו הארץ הזאת. אך מה יטענו בעלי ההון? האם כספם מסייע לחיילים?

מכאן, אדון שטרסלר, שרצוי לך לשנן את הפתגם הנודע "מי שיש לו חמאה על הראש - שלא יצא לשמש".

אחדות נדירה
ככלל, מצופה מאדם בר דעת, בשעה כזו של אחדות, שלא לעורר מדנים וחיכוכים פנימיים. גם בחיי היומיום לא מדובר בתופעה חיובית, אך בשעה שכולנו בסירה אחת, האזעקות נשמעות בבני ברק כמו בתל אביב, לוחמים חרדיים בהמוניהם עוברים ממנהרה למנהרה בעזה, כתף אל כתף עם אחיהם הדתיים והחילונים, מותר לכולנו להתענג על רגע של אחדות.

רגע מצמרר ומרגש שכזה הופץ ברשתות החברתיות בצורת סרטון, בו נראים כמאה לוחמי בה"ד 1, שקיבלו את הבשורה הקשה על נפילתו בקרב של מפקד הגדוד, ובתוך הכאב פרצו בשירת "עם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה. והעיקר לא לפחד כלל".

כך, כשהם חוזרים שוב ושוב על מילותיו של רבי נחמן מברסלב, סיפקו הלוחמים את האנטי-תזה לדבריו המכוערים של שטרסלר, ושיננו לעצמם חבוקים האחד בזרועות רעהו, "ולנו יש את מלך העולם, והוא שומר אותנו מכולם".

כן שטרסלר, אם אתה כל כך מתקשה להבין את זה, צא ממושבך הנוח באולפן, סע דרומה ותחליף כמה מילים עם חיילי צה"ל היקרים.

מחיר יקר, אבל אין ברירה אחרת
לסיום, מובן מאליו שאיני מצפה חלילה ל'לוויות מקיסריה או סביון', בניגוד לשטרסלר, אני לא זקוק להוכחות כתובות בדם יהודים, די לנו באלה שכבר נפלו.

עם זאת, רצוי לציין כי למרות שאיבדנו עד כה עשרות מטובי בנינו הי"ד, לא נשברה עדיין רוח העם. התמיכה בצה"ל ובלוחמיו רוחשת בכל מקום, החלטתו של ראש הממשלה מוג הלב לאפשר הפסקת אש הומניטרית-לצורכי-הצטיידות-צבאית התקבלה בבוז כמעט מוחלט. כי העם פשוט הבין.

המחיר יקר, אך אם לא נשלים את הפעולה כעת, אם לא נטהר את קן הטרור שהתפתח בעזה, נשלם מחיר יקר בהרבה. די במחבלים בודדים שהיו מצליחים להשתחל דרך מנהרה ולטבוח עשרות יהודים חלילה, או בטילים משופרים יותר שהיו מסוגלים לעקוף את מערכת 'כיפת ברזל' ולהפוך את חיי כולנו לזוועה מתמשכת.

העולם באופן חריג למדי ניצב לצידנו, תושבי מדינת ישראל - רובם ככולם - מאוחדים למען המטרה, וזה הזמן לעשות סוף לחמאס, לשחזר את יכולת ההרתעה ובסיעתא דשמיא - לנצח.
חרדים חיילים הסתה דם שטרסלר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד