כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

"אשריך שזכית": ראש הישיבה באגרת לחיילים

ראש ישיבת פורת יוסף הגר"מ צדקה, באגרת עידוד לחייל בחזית: "מעלתך גדולה להיות ממצילי עם ישראל"

הגר"מ צדקה. ארכיון
הגר"מ צדקה. ארכיון

"יש לך תפקיד גדול ועצום", כותב הגר"מ צדקה ראש ישיבת פורת יוסף לחיילים בחזית, באגרת המופצת היום בעזה.

באגרת כתב הגר"מ: "חייל יקר תפקיד גדול ועצום בידך, מעלתך גדולה מאד מאד להיות חלקך ממצילי וממגיני עם ישראל בעזרתו של ה' יתברך, ואמרו חז"ל כל המציל נפש אחת מישראל כאילו קיים עולם מלא, אשריך שזכית לכך". כתב הגר"מ והוסיף, "ועתה אחינו חייל יקר מאחר שאתה הולך במסירות נפש להצלת ולהגנת עם ישראל עלינו להזכירך יחד עם זה אל תשכח להציל גם את נפשך.

"זכור אל תשכח שיהודי אתה בן אברהם יצחק ויעקב, השמר נא מכל איסור, מכל עוון, כבד את נפשך היקרה החצובה מתחת כסא הכבוד, אל תשפיל את עצמך במעשים לא רצויים שפלים ומגונים, אלא עשה מעשים טובים ודע שבמעשיך אתה מציל את עצמך ואת כל כלל ישראל, זכור אל תשכח מי היה הצבא של עם ישראל עד שאמרו חז"ל בגמרא מנחות השח בין תפילה של יד לתפילה של ראש היה חוזר מעורכי המלחמה, כלומר שהיו בוחרים חיילים למלחמה, לא בחרו רק באותם שיש להם כושר צבאי גופני אלא גם כושר צבאי רוחני כלומר אותם שאין בהם חטא כי רק בזכות זה הצליחו במלחמה".

בסיום המכתב כותב הגר"מ "אומנם חייל יקר ידענו גם ידענו כי הרבה נסיונות עומדים לך אך חזק כי חייל יהודי לוחם הוא בשני חזיתות לוחם הוא נגד האוייב ולוחם הוא ביצרו הרע, ומלחמה בחזית זו היא מיום עומדו על דעתו עד יומו האחרון, ועתה חייל יקר אחרי שאתה מודע לדברים אלה ומשוכנע בהם, חפש הדרך שתלך בה מפי ספרים וסופרים, מפי ספרים- ספרי הלכה ומוסר, ומפי סופרים- קבע לך רב אחד מוסמך שתשאל אותו כל שאלותיך וכל הירהורי ליבך, אל תמנע ואל תבוש מלשואלו, ובזה תהיה בטוח בדרכך ותנצח בשתי החזיתות".

היום יחולקו האגרות על חדי ארגון 'שלום יעשה' למאות החיילים הנמצאים בחזית יחד עם ערכה של מיני מתיקה ושאר דברים לצרכם של החיילים.
ראש ישיבה חייל צדקה פורת יוסף אגרת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד