כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"האחריות למלחמת האחים - עליך"

האופוזיציה במתקפה נגד הרפורמה במערכת המשפט: "לצאת ולהרעיד את המדינה"

באופוזיציה יצאו היום למתקפה נגד הרפורמה המתוכננת במערכת המשפט. לפיד: "כל שופט שיסכים להתבזות בכך שזה תהליך המינוי שלו, הוא מראש משרת השלטון" | גנץ לנתניהו: האחריות למלחמת האחים המחרחרת תהיה עליך" | בליכוד הגיבו: "גנץ הוא שזורע את זרעי הפורענות"

האופוזיציה במתקפה נגד הרפורמה במערכת המשפט: "לצאת ולהרעיד את המדינה"
יאיר לפיד צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ראשי סיעות האופוזיציה תקפו היום (שני) במהלך ישיבות הסיעה את כוונת הליכוד והקואליציה לערוך רפורמה במערכת המשפט ולשנות את כללי בחירת השופטים כך שהפוליטיקאים יהיו בעלי הכוח.

ראש האופוזיציה יאיר לפיד אמר בפתח ישיבת סיעתו: "זו לא רפורמה משפטית. זה שינוי משטר קיצוני, זה ביטול של מגילת העצמאות, זה ינתק את ישראל ממשפחת המדינות הליברליות. זה לא תיקון הדמוקרטיה, זה חיסול הדמוקרטיה".

לדברי לפיד: "פוליטיקאים ימנו שופטים כנועים שיעשו מה שאומרים להם. השופטים יהיו שפוטים של הממשלה״. לדבריו, "כל שופט שיסכים להתבזות בכך שזה תהליך המינוי שלו, הוא מראש משרת השלטון".

גנץ בישיבת הסיעה. צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בפתח ישיבת סיעת 'המחנה הממלכתי' תקף יו"ר המפלגה בני גנץ את ראש הממשלה נתניהו והאשים כי "ראש הממשלה נתניהו לא רוצה מערכת משפט מאוזנת – הוא רוצה אותה במצב מאוזן. זה ברור שהוא רוצה לנצל רוב רגעי – ולהצית מאבק ושנאה בין השבטים בחברה הישראלי".

"זה ברור שהוא ושותפיו החליטו להשמיד את האיזונים, לשרוף את הבלמים, ולסחוט את דוושת הגז בדהרה לעבר התהום", תקף גנץ והודיע כי "אם לא נגיע להסכמות – נתניהו ושותפיו יאבדו מהלגיטימציה שלהם ברוב חלקי החברה הישראלית – גם בקרב רוב בוחרי הליכוד. אם לא יהיו הסכמות – אנחנו נהיה ברחובות".

בדבריו קרא גנץ לציבור הליברלי בימין "לצאת ולהרעיד המדינה". הוא קרא גם לבחרי הכנסת מהליכוד שלטענתו מתנגדים לרפורמה, להשמיע את קולם. גם לנתניהו הוא פנה בדבריו: "אם תמשיך בדרך שבה אתה הולך – האחריות למלחמת האחים המחרחרת בחברה הישראלית תהיה עליך".

סער בישיבת הסיעה. צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

שר המפשטים לשעבר גדעון סער תקף את היזומה לשינוי הרוב בוועדת למינוי שופטים: "מעולם לא היה רוב כזה בוועדה לבחירת שופטים ולכן אין זה "השבת המצב לקדמותו" אלא השתלטות מלאה של הממשלה השולטת גם בכנסת וגם על הרשות השופטת, לא השבת האיזון - אלא הפרת האיזון".

"שיקולים זרים ולחצים פוליטיים יכתיבו מי ייבחרו לשופטי ישראל. כל שופט ידע למי הוא חייב וגם כל מתדיין בפניו יודע מי בעל החוב. זוהי דרך בטוחה להפיכת מערכת השפיטה שלנו למערכת מושחתת. לא ״השבת האיזון״ הין הרשויות יש כאן - אלא הפרת האיזון על ידי ריכוז כל הכוחות בידי הממשלה, זה יהפוך את מדינת ישראל למדינה אחרת", תקף

במפלגת הליכוד הגיבו לדברי גנץ ומסרו: "גנץ שלא מגנה השוואה של שר המשפטים לנאצי ואת ממשלת ישראל לרייך השלישי הוא זה שזורע את זרעי הפורענות".

רפורמה בני גנץ יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד