כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

החמאס מתכונן ליום שאחרי: קונה טילים מקוריאה

החמאס כבר נערך ליום שאחרי סיום המבצע • פתח במשא ומתן עם קוריאה הצפונית לרכישת טילים

צילום: ארכיון
צילום: ארכיון

החמאס כבר נערך ליום שאחרי סיום המבצע? על פי הדיווח בעיתון ה"טלגרף" הבריטי חמאס במו"מ מתקדם עם קוריאה הצפונית בכדי לרכוש ממנה טילים לאחר שמאגרי הטילים של הארגון בעזה התרוקנו בעקבות המבצע והירי המסיבי שבוצע לעבר ישראל בשבועות האחרונים.

על פי הדיווח, היקף העסקה הוא מאות אלפי דולרים וחמאס כבר נתן מקדמה הסכום בכדי לקדם את העיסקה. המגעים מתווכים ע"י חברה לבנונית עם קשרים לארגוני לחימה פלסטיניים שמקורם בלבנון.

"חמאס מחפש דרכים לחדש את מלאי הטילים שלו", צוטט גורם ביטחוני מערבי בכיר. "לאחר שירה בשבועות האחרונים במספרים גדולים לעבר ישראל. וצפון קוריאה היא מקום מובן מאליו לחפש אספקה". הוא אף הוסיף ואמר כי לצפון קוריאה קשרים עם מספר ארגוני טרור איסלאמיים במזרח התיכון. וכי אף בעבר נתפסו משלוחי נשק שמקורם בקוריאה הצפונית ועשו את דרכם לארגוני טרור.

עוד דווח בעיתון, כי גורמים צבאיים ישראלים בכירים סבורים שהצפון קוריאנים הם אלו שהעניקו לחמאס את הידע המקצועי הדרוש בכדי לבנות את רשת מנהרות הטרור החודרות לתוך שטח ישראל, זאת מאחר שגם לצפון קוריאה יש מערכת מנהרות שכזו החודרת אל תוך שטחה של יריבתה רבת השנים - קוריאה הדרומית.
טילים חמאס לבנון טלגרף צפון קוריאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד