כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

הפגנות אלימות נגד ישראל בפריז ובניו יורק

פרי פלסטין: אלפי מפגינים צבאו על מנהטן בהפגנה פרו פלסטינית נגד ישראל, אלפים נוספים יצאו לרחובות פריז, למרות האיסור

הפגנות, פלאש90
הפגנות, פלאש90

הפגנות אלימות של פרו פלשתינים התקיימו בשבת האחרונה בניו יורק ובפריז.

במנהטן, התקיימה ביום שישי בלילה הפגנת ענק של פרו פלשתינים, שגינו את המלחמה בעזה ודרשו מישראל להפסיק את ההרג. המשטרה העריכה כי בהפגנה השתתפו כשלושת אלפים מפגינים שהגיעו תחילה לכיכר הטיימס סקווער במנהטן, ומשם צעדו לעבר הקונסוליה הישראלית.

המפגינים נשאו דגלי פלשתין וכרזות שקראו לממשלת ארה"ב להפסיק את התמיכה בישראל. רמזי ג'אמל, פלשתיני אזרח אמריקה בן 37, אמר: "אנחנו רק רוצים שיפסיקו את ההרג ושיאפשרו להם לחיות כמו כולם".

אחד המפגינים שנשא את בנו על כתפיו, החזיק שלט עליו כתוב "אני רק ילד, בבקשה אל תהרגו אותי". על השלט היתה תמונה של ילד שמת בעזה. המפגינים צעדו לעבר הקונסוליה הישראלית כשהם צועקים "פרי פלשתין", או "1 2 3 4 הפסיקו את ההרג".

המשטרה, שהגיעה בכוחות מתוגברים להפגנה, אמרה לכלי התקשורת שהיא אינה יודעת מי ארגן את ההפגנה. כלי התקשורת סיקרו בהרחבה על ההפגנה אך כולם הוסיפו ואמרו כי ההפגנה נערכה למרות הסכמתה של ישראל להפסקת אש.

הידיעה על הפסקת האש בישראל תפסה כותרות ראשיות בתקשורת העולמית, אך זה לא הפריע לאלפי מפגינים בפריז להפר את איסור המשטרה לקיים הפגנות פרו פלשתיניות.

כשלושת אלפים מפגינים הגיעו בשבת "לפלס דה לה ריפבליקן" בפריז, למקום הגיעו מאות שוטרים מהיחידה המיוחדת לפיזור הפגנות, שמנעו מהמפגינים להתקדם לעבר הכיככר הגדולה.

בשלב מסוים התחממו הרוחות וההפגנה הפכה לאלימה, כאשר רעולי פנים מבין המפגינים החלו להשליך אבנים וחפצים לעבר השוטרים. בשלב זה החלה המשטרה להשתמש בגז מדמיע לפיזור ההפגנה.

שעתיים לפני קיום ההפגנה קרה שר הפנים ברנרד קזונבה לציבור להישמע לאיסור לקיים הפגנות.
מנהטן משטרה פריז הפגנות אלימות טיימס סקווער

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד