י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
חצי שנה לדרכון

אשר דורש: "תוך שבועיים תוכנית ליציאה ממשבר הדרכונים"

ח"כ יעקב אשר מצפה מרשות האוכלוסין וההגירה להציג לוועדת הפנים בתוך שבועיים תכנית שתצמצם את זמני ההמתנה הארוכים להנפקת דרכונים. כך בדיון נרחב היום בוועדת הפנים בראשה הוא עומד

אשר דורש: "תוך שבועיים תוכנית ליציאה ממשבר הדרכונים"
בועדת הפנים של הכנסת צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

בדיון שהתקיים היום (שני) בוועדת הפנים בעניין התורים הארוכים לקבלת דרכון, אמר יו"ר הוועדה ח"כ יעקב אשר כי הוא מצפה מרשות האוכלוסין וההגירה להציג לוועדת הפנים בתוך שבועיים תכנית שתצמצם את זמני ההמתנה הארוכים להנפקת דרכונים. "תביאו פתרונות משוגעים ופרקטיים ואם צריך נגייס גם את שר האוצר. לא יכול להיות שאנשים יחכו מעל לחצי שנה כדי להנפיק דרכון".

ח"כ משה ארבל, סגן שר הפנים וסגן שר הבריאות אמר בדיון כי בימים הקרובים שר הפנים יצרף פרויקטורים שיעסקו בייעול שירות הלקוחות. "אזרחי ישראל זכאים כזכות יסוד לחופש תנועה, ואזרח שמנוע ממנו לצאת מהארץ כי התור שלו בעוד חצי שנה זה מצב בלתי נסבל שפוגע בזכויות יסוד של אזרחים. המצב שצריך לשלם הרבה כסף פוגע בתכלית החוק הביומטרי כי הפצת דרכונים זמניים פוגעת באינטרסים הלאומיים והביטחוניים של המדינה״.

לדברי ארבל: "בזכות הדיון היום התקיימו מספר דיונים בלשכת השר ואני רוצה להביא לידיעת הוועדה כי הבוקר הוציא שר הפנים מכתב למנכ"ל משרד הפנים שדורש בדיקה של התנהלות רשות האוכלוסין וההגירה. "אבקשך לבצע בדיקה מקיפה של התנהלותה של רשות האוכלוסין וההגירה, ולבחון את הכשלים הנוגעים למילוי תפקידיה הבסיסיים ביותר של הרשות בנוגע להנפקת תעודות זהות וחידוש והנפקת דרכונים לאזרחים ישראליים".

בתוך כך, דווח ב'חדשות 12' כי מחירי הדרכונים מתייקרים בגלל הצמדתם למדד המחירים לצרכן שזינק בשנה האחרונה. דרכון זמני בנתב"ג עלה מ-845 ש"ח ל-875 ש"ח. דרכון זמני לקטינים התייקר ב-20 ש"ח. גם אגרת חידוש דרכונים בלשכות התייקרה. 

יעקב אשר דרכונים משה ארבל ועדת הפנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד