כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
"מדיניות שוויונית"

הדרישה של בן גביר מהמשטרה: להתיז מים גם על מפגינים חילונים

השר לביטחון לאומי בן גביר קיים פגישת עבודה ראשונה עם סגל הפיקוד של המשטרה ופרס בפניהם את משנתו. השר החדש הורה ליישם שלוש הנחיות באשר להפגנות המתקיימות תוך הפרת הסדר הציבורי וחסימות כבישים | הבולט שבהם שיעורר סערה הוא השימוש במכת"זית

הדרישה של בן גביר מהמשטרה: להתיז מים גם על מפגינים חילונים
הפגנת חרדים בירושלים צילום: ישי ירושלמי, בחדרי חרדים

שלוש הנחיות חדשות מעביר השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר למשטרת ישראל. לפי הדיווח ב'חדשות 12' הורה השר למשטרה להשתמש במכונת מים לפיזור הפגנות (מכת"זית) גם בהפגנות השמאל בתל אביב נגד הממשלה.

שתי הנחיות נוספות שפורסמו ב'כאן 11', הן לעצור מפגינים שיחסמו כבישים ואף לעצור מפגינים שיניפו שלטי הסתה בהפגנות. הנחייה נוספת מתייחסת לחגיגות בשחרורי המחבלים - הפעלת כוח בזמן החגיגות של המשפחות ומקורבים.

בן גביר הגיע אתמול (שני) לפגישת עבודה ראשונה עם סגל הפיקוד הבכיר במשטרה, ופרס בפניהם את המדיניות שלו בנוגע לקיום הפגנות. העיתוי של הפגישה לא מקרי, כיומיים לאחר ההפגנה הראשונה הגדולה של מחנה המרכז שמאל נגד הרפורמות של שר המשפטים יריב לוין, ומעט לפני הפגנה גדולה נוספת בפתח במוצאי השבת הבא.

השר לביטחון לאומי אמר לסגל הבכיר כי הוא מאמין ב"מדיניות שוויונית" ולכן: "אם אתם מפעילים מכת"זיות בירושלים, אני מצפה שתעשו את זה גם בתל אביב". בן גביר מבקש בעצם ממפקדי המחוזות ומהקצינים בשטח שלא לעשות איפה ואיפה, כך שאם בהפגנת חרדים בירושלים ובבני ברק נעשה שימוש במעצרים ובהתזת מים, כך יש לנהוג כלפי שאר האוכלוסיות גם זו החילונית התל אביבית.

הפגנת קריים מיניסטר בתל אביב | צילום: תומר נויברג, פלאש 90.

בשמאל כבר מתרעמים על ההנחיה החדשה ורואים בה ניסיון מכוון לדכא את ההפגנות, למרות שהשר הצהיר בדבריו מפורשות כי הוא בעד חופש הביטוי והזכות להפגין, אלא דרש לנהוג בשוויוניות כלפי כלל המפגינים מכל המגזרים. האם נראה במוצ"ש הבא שימוש במכת"זית או שמא הפסקת השימוש בהפגנות החרדים? ימים יגידו.

איתמר בן גביר מכתזית משטרה הפגנת מחאה הפגנת חרדים מפגיני שמאל מעצר מפגינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד