כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
עברה את השואה

בד"ה: האמא לבית מרמורשטיין הלכה לעולמה

היא ניצלה מהשואה עלתה לארץ והקימה בית לתפארת וזכתה לדור ישרים מבורך, הלילה סמוך לחצות היא נפטרה בביתה בבני ברק בגיל 94. 'בחדרי חרדים' על דמותה של מרת דבורה מרמורשטיין ע"ה. הלוויתה היום בצהריים מביתה בבני ברק

בד"ה: האמא לבית מרמורשטיין הלכה לעולמה
אילוסטרציה צילום: אלי שווארץ

ברוך דיין האמת: בבני ברק נפטרה אתמול בלילה בשיבה טובה האישה הצנועה והצדקנית מרת דבורה מרמורשטיין ע"ה לאחר שהתמוטטה בביתה ברחוב רוזנהיים בבני ברק והיא בת 94 בפטירתה. 

המנוחה ע"ה נולדה ברומניה בי"ט ניסן תרפ"ט לאביה הרה"ח ר' דב הופמן הי"ד ולאמה מרת אסתר ע"ה, היא עברה וניצלה מהשואה האיומה.

יחד עם בעלה הרה"ח ר' חיים בן ציון מרמורשטיין ז"ל זכתה להקים בית של תורה וחסידות ומשפחה לתפארת. 

כיוצאי רומניה, ניסו לעלות לארץ עם המעפילים, הם גורשו לקפריסין ואחר כך הגיעו לארץ כמאורסים והתיישבו בעפולה. הרצון שלהם היה לבנות פה בית של תורה ומצוות והם ניהלו משק בחקלאות.

רבי חיים בן ציון ז"ל, הלך לעולמו לפני עשרים שנה, הוא איבד את אביו בשואה, הוא ניצל ממנה ועלה לארץ. רבי חיים בן ציון ז"ל. הקפיד על מצוות עניית אמן כראוי, ובנו רבי יעקב דב מרמורשטיין מארה"ב הקים לזכרו של אביו את ארגון 'בני אמונים' במטרה להנחיל בקרב הציבור את מעלתה של המצווה, ואת חשיבות ידיעת כלל פרטיה והלכותיה, כאמצעי לקיומה כראוי ולזכייה בכלל הסגולות המובטחות לשומריה.

מרת דבורה ע"ה כל חיה רדפה צדקה וחסד, והייתה צנועה וצדקנית שתמיד דאגה למשפחתה ונשאה בעול הבית. 

הותירה אחריה דור ישרים מבורך, בניה: הגאון רבי אהרן צבי ראש כולל סערט ויז'ניץ בני ברק, הנגיד הרב יעקב דב מניו יורק מייסד ארגון בני אמונים, הרב מאיר יהודה מנכ"ל ומייסד רשת עלה, והרב יחזקאל שאול מחשובי חסידי ויז'ניץ.

מסע הלוויה היום בשעה 12:00 בצהריים מביתה ברחוב רוזנהיים 22 פינת השומר לבית החיים ויז'ניץ בבני ברק. 

תהא נשמתה צרורה בצרור החיים. 

בני אמונים מאיר יהודה מרמורשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד