כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
לאחר שהזהיר ממלחמת אחים

אייזנקוט מסתייג מדברי גנץ: "להוציא מיד מהשיח - לא לגיטימי"

חבר הכנסת גדי אייזנקוט ממפלגתו של גנץ מסתייג מדבריו של היו"ר שהזהיר את נתניהו מ"מלחמת אחים", וקרא להרעיד את המדינה: "מקווה שלא תהיה אלימות מכל סוג שהיא". הוא הוסיף: "מלחמת אחים - להוציא את זה מהשיח מיד". גם מתן כהנא ממפלגתו של גנץ הסתייג מהדברים

אייזנקוט מסתייג מדברי גנץ: "להוציא מיד מהשיח - לא לגיטימי"
גדי אייזנקוט צילום: פלאש 90

רא"ל (במיל') חבר הכנסת גדי אייזנקוט התייחס היום (שלישי) בראיון לינון מגל ולבן כספית ברדיו 103, לדבריו של יושב ראש מפלגתו בני גנץ שקרא להפגין ולהרעיד את המדינה ואמר: "אני חושב שהזיכרון ההיסטורי של כולנו ממלחמת אחים זה הזיכרון של איך זה הסתיים. רב המשותף על המפלג. אני לא מאמין שנגיע למלחמת אחים, אני מקווה שלא תהיה אלימות מכל סוג שהיא. אפשר למחות, לעשות הרבה פעולות. מלחמת אחים, אלימות, מרי אזרחי, הימנעות משירות בצה"ל, ירידה מהארץ - לא לגיטימי. להוציא את זה מהשיח מיד". כזכור, אמש בישיבת הסיעה הזהיר יו"ר המחנה הממלכתי ח"כ בני גנץ את ראש הממשלה בנימין נתניהו מ"מלחמת אחים" וקרא להפגין ולהרעיד את המדינה.

במהלך הראיון התייחס אייזנקוט לדגלי אש"ף שהונפו על ידי מפגינים בהפגנה שהתקיימה במוצאי שבת ולהנפת תמונתו של שר המשפטים לוין כנאצי, ואמר: "אני ראיתי דגל אחד, לא הכרתי את העניין של תחפושת נאצית לשר המשפטים. אני מגנה את זה כאחד שזכה לתמונות דומות. אני מגנה גינוי מוחלט. נכון להפגין, צריך לעשות את זה בדרך ראויה. יכולים להיות מסרים חדים אבל לעשות את זה על פי חוק. להפגנות שאני אגיע, אני אשמח לראות הרבה דגלי ישראל ואשמע את התקווה בהתחלה או בסוף".

בהמשך הראיון, הביע ח"כ איזנקוט את דעתו על הרפורמה המשפטית אותה מוביל השר לוין ואמר: "אני מודה שאותי מאוד אכזב ומאכזב כי אני לצערי שומע את זה יום יום את הגישה הילדותית טיפשית בעיניי 'אתם עשיתם לנו ככה ואנחנו נדרוס אתכם'. אחרי הבחירות שנגמרו בצורה ברורה, העם אמר את דברו, מה שהיה מצופה ממנהיגות זה להציב חזון, לדבר על כלכלה, להתמודד עם שני איומי העל של החברה הישראלית. ראש הממשלה מדבר רק על האיום האיראני, אני חושב שיש איום על נוסף של מניעת מדינה דו לאומית. שני איומים חמורים שמחייבים חברה מלוכדת".

עוד טען איזנקוט כי "יכולים להיות חילוקי דעות. כשאני מסתכל במבחן המעשה על השבועיים של הממשלה, אני אומר את זה גם כאדם ששירת מעל 40 שנים, אני רואה תת מנהיגות ותת משילות. אני רואה במה מתעסקים, בפירוק המשני של משרדי ממשלה, בניגוד לכל הגיון מנהיגותי של איך לקדם דברים. תחום שאני מכיר מקרוב זה הביטחון, ההחלפה של המתפ"ש, מנהל אזרחי, מג"ב, נובע מבורות וחוסר ידע. אני בדרך כלל אדם זהיר בדברים, זה לא יקרה, אני לא מאמין שזה יקרה, אמרתי אתמול בחצי התבדחות שהיה יותר הגיוני להכפיף לשר לבט"פ את סוכנות החלל הישראלית. זה אירוע שלא יכול לקרות. הוא כל כך לא הגיוני שאני לא מאמין שהוא יקרה".

בנוסף, הודה איזנקוט כי הוא אכן חושב שלגיטימי לבצע שינויים, אך חשובה גם הדרך. "שום מערכת לא חסינה מפני ביקורת - אמון הציבור במערכת המשפט הוא אמון נמוך מאוד ואמון הציבור בכל מערכת הוא קריטי. לכן צריך לבוא בנפש פתוחה ולעשות אתה שינויים האלה. הבעיה זה המהלך האגרסיבי, ההשתלטות שהיא ללא הידברות. למרות שיאמר לזכותו של שר המשפטים שאומר את זה עשרים שנים. לא ככה עושים שינוי בנושא שהוא במחלוקת גדולה מאוד. הכנסת היא שבויה של הממשלה, אני ראיתי את זה, העבירו חוק משטרה חלול לגמרי בניגוד להיגיון, וזה תסכל אותי מאוד. אתה מדבר מבחינה עניינית, לא פוליטית, ואין הקשבה. לכן אני מוטרד מאוד מזה שתהיה השתלטות גם על מערכת החוק".

מוקדם יותר התראיין חבר הכנסת מתן כהנא, מהמחנה הממלכתי לרדיו 103, והסתייג אף הוא מדבריו של יו"ר מפלגתו גנץ: "אני נזהר מהביטויים של מלחמת אזרחים, חס ושלום. אנחנו הראשונים שקוראים להימנע מהדברים האלה", אמר. עשר דקות אחרי שנתניהו הושבע כראש ממשלה, אני כבר תליתי את התמונה שלו בלשכה שלי בכנסת כי ראש ממשלה יש רק אחד, אנחנו צריכים לכבד את החלטת הבוחר ואוי ואבוי לנו אם נגרר לסיטואציה של מלחמת אזרחים. טוב יעשה נתניהו אם יבין שהוא ניצח בבחירות, יש לו 64 מנדטים, בהקשר של מספרים העם חצוי. לכן אם אנחנו רוצים תיקון אמיתי של מערכת המשפט צריך לעשות אותו בהסכמות רחבות ולא ניצול מקרי של תוצאת בחירות אחת או אחרת".

מלחמת אחים גדי אייזנקוט בני גנץ בנימין נתניהו מתן כהנא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד