כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"לא הייתה מסוגלת לבכות"

בניסיון לקחת דם: דקרו את התינוקת עשרות פעמים עד שנפטרה

בניסיון לקחת דם רופאים דקרו בת הארבעה חודשים עשרות פעמים עד שנפטרה. "התינוקת כבר לא הייתה מסוגלת לבכות, ייללה ונאנחה, עיניה הפכו לשקועות, האם חיבקה אותה ונשקה אותה". כך עולה מתביעה נגד בית החולים. רופא ילדים בכיר: "אין להבין את הזחיחות של הרופא במיון"

בניסיון לקחת דם: דקרו את התינוקת עשרות פעמים עד שנפטרה
בית חולים העמק צילום: פלאש 90

צופית חמי, שנכדתה נוגה פנסו בת הארבעה חודשים נפטרה ב־22 בספטמבר 2021 בחדר מיון ילדים של בית החולים העמק בעפולה, סיפרה ל'ישראל היום" כי התינוקת הובאה אל בית החולים כיוון שלא הצליחה לתת שתן ובתום כשעה וחצי של ניסיונות כושלים לקחת לה דם היא נפטרה. "לא היה מקום שלא דקרו אותה במיטה של הקבלה במיון. אם הם חשבו שהיא במצב קשה, למה היא טופלה שם? ביקשנו מהם לקרוא לרופא מרדים שיחבר אותה לעירוי וייקח לה דמים, אבל הם לא היו מוכנים לשמוע אותנו וניסו שוב ושוב לעשות זאת, ללא הצלחה", כך דווח רן רזניק.

עוד סיפרה הסבתא: "כל הזמן הזה היא צרחה עד שהיא הלכה ודעכה. הם ממש התעללו בה באופן נוראי. לא הייתה שום סיבה שהיא תמות. אני התעלפתי כשהרופא אמר שהיא כבר בתהליך החייאה ושהיא קורסת. אפילו אז לא נתנו לי להיכנס לראות אותה למרות שזו הנכדה שלי".

ההורים הדס ואלי הגישו לפני שבוע תביעת רשלנות רפואית לבית המשפט המחוזי בתל אביב בדרישה לקבלת פיצויים כספיים נגד בית החולים. את התביעה הגישה עו"ד ענת גינזבורג, שמתמחה בייצוג נפגעי רשלנות רפואית.

תגובת בית החולים העמק כפי שהובאה ב'ישראל היום': "התינוקת פונתה בשעות הערב למיון כשהיא במצב אנוש ולאחר שחלה החמרה במצבה. תוך זמן קצר מרגע שהובאה למיון קרסו מערכות גופה, ולמרות פעולות ההחייאה הממושכות של רופאים ואנשי צוות בכירים מאוד, הם נאלצו לקבוע את מותה. מטבע הדברים, התייחסות מלאה לנסיבות המקרה המצערות תימסר במסגרת ההתדיינות המשפטית. אנו משתתפים בצערה העמוק של המשפחה".

תגובת משרד הבריאות: "בירור של אירועים רפואיים חריגים מורכב מבחינה מקצועית ובשל כך אורך זמן. ועדת הבדיקה נמצאת כעת לקראת סיום איסוף החומרים, והמשפחה תזומן להעיד ראשונה וכמקובל".

בית החולים בית חולים העמק רשלנות רפואית תביעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד