כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
אחר מאבק עיקש

אחרי האסון: משפחתו של 'החשמלאי הצדיק' מתקשה להתאושש

16 שנים נאבק הרב אליקים געצל זילברמן במחלה הארורה • במשך למעלה מעשר שנים הוא המשיך לעבוד בעבודתו הפיזית כחשמלאי, בעודו מטופל בטיפולים אונקולוגיים • בשש השנים האחרונות לא יכול היה לעבוד והמשפחה צברה חובות אדירים • אחרי המאבק העיקש וההירואי נפטר הרב זילברמן והותיר אלמנה ושישה יתומים לא נשואים

אחרי האסון: משפחתו של 'החשמלאי הצדיק' מתקשה להתאושש
הרב זילברמן זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

הכאב הגדול בעקבות האסון הנורא שפקד את משפחת זילברמן חד ומוחשי במיוחד. אבי המשפחה, הרב אליקים געצל זילברמן, נפטר בגיל 51, לאחר 16 שנות מאבק במחלה הנוראה.

הקליקו כדי לסייע למשפחתו של הרב אליקים געצל זילברמן שנפטר לאחר 16 שנות מחלה>>>

במשך רוב שנות המחלה, היא לא השפיעה באופן מיוחד על חיי המשפחה. הרב זילברמן נשא את כאבו באהבה, המשיך לחייך, לשמוח והיה יוצא מדי בוקר לעבודתו הפיזית כחשמלאי מוסמך, עבודה בה ראה ברכה רבה והתפרנס ברווח.

פעם בשבוע הוא היה נוסע לבית החולים הדסה בירושלים, מקבל את הטיפול השבועי שלו וחוזר הביתה כאילו לא אירע דבר.

ההתמודדות הגדולה, עבור בני המשפחה, הגיעה לפני כשש שנים. ר' אליקים געצל עבר ניתוח ראש מורכב, במסגרתו ניקו הרופאים את הגרורות הסרטניות שהתפשטו במוחו. הניתוח פגע ביכולת התפקוד שלו, ומאז לא יכול היה לעבוד.

בהמשך עבר חמישה ניתוחי ראש נוספים, ואחד מהם, לפני כשלוש שנים, הותיר אותו עם יכולת תפקוד נמוכה במיוחד, מה שהפך אותו למטופל סיעודי לכל דבר ועניין.

ההכנסות נעצרו לחלוטין, ההוצאות הרפואיות הלכו ותפחו, והחובות העמיקו בממדים מבהילים.

למרות זאת, המשיך הרב זילברמן לשמור על ארשת פנים שמחה ונינוחה, תמיד היה לו חיוך לתת לכל אחד, ובמיוחד לילדיו.

עפפ פטירתו, נותר הבית אבל ומיותם. אומנם ירד מהם העול של הטיפול באביהם החולה, אבל הם כל כך מתגעגעים אליו והחיוכים שלו, מילות העידוד שלו כל כך חסרים להם.

אנשי הצדקה נכנסו לתמונה ונחרדו לגלות את המצב הכלכלי בבית. המשפחה שקועה בחובות והאלמנה יחד עם כל הילדים כל כך רגילים לחשוב רק על אבא ולא על עצמם, כך שכל צרכיהם הגשמיים הוזנחו באין להם יכולת לממן תחזוקה ורכישה של הדברים הנצרכים ביותר.

"המשפחה חייבת עזרה", מבהירים אנשי הצדקה, "יש כאן שישה יתומים, הגדול בן 19 והקטן בן שש. יש כאן אלמנה שבורה ומרוסקת, 16 שנים היא ליוותה את בעלה לטיפולים, 16 שנות מאבק עיקש בין החיים ומהוות, 16 שנים של טלטלות רגשיות בלתי פוסקות, איך אפשר בכלל לדמיין מה עבר עליהם? עם ישראל חייב להתגייס לעזרתם, אין לנו ברירה אחרת".

הקליקו כדי לסייע למשפחתו של הרב אליקים געצל זילברמן שנפטר לאחר 16 שנות מחלה>>>

קופת העיר יבניאל חשמלאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד