כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
בתגובה לתוכניות הממשלה

בדרך למלחמת אחים? סגן הרמטכ"ל לשעבר בקריאה למרי אזרחי

חבר הכנסת לשעבר גולן פרסם בחשבון הטוויטר שלו קריאה למרי אזרחי רחב היקף נגד החלטות הממשלה החדשה | "עסקים יושבתו, שירותים יושבתו, דרכים יחסמו", איים | הודעתו של גולן מצטרפת לקריאתו של הרמטכ"ל ושר הביטחון לשעבר משה בוגי יעלון לשוטרים לסרב פקודה

בדרך למלחמת אחים? סגן הרמטכ"ל לשעבר בקריאה למרי אזרחי
יאיר גולן צילום: Yonatan Sindel/Flash90

חבר הכנסת לשעבר מטעם רשימת מרצ ומי שכיהן כסגן הרמטכ"ל, יאיר גולן, שלפני מספר שנים עורר סערה כשאמר כי הוא מזהה במדינת ישראל תהליכים הדומים לאלו שהתרחשו בגרמניה של שנות ה-30 של המאה הקודמת, פרסם היום (שלישי) שרשור בטוויטר בו קרא לצאת למרי אזרחי רחב היקף בתגובה לרפורמות שמתכננת הממשלה הנכנסת.

"‏חברות וחברים", פתח גולן את דבריו בציוץ בטוויטר, "כנגד ממשלת הזדון והרשע יש רק דרך אחת - מרי אזרחי רחב היקף. הרס מערכת המשפט, מינויים פוליטיים ללא הגבלה, הרשאה לחרדים לעשות ככל העולה על רוחם בכספי המיסים שלנו...למה שנסכים, למה שנקבל את זה על הראש שלנו, על הכיס שלנו, על החיים שלנו? לעולם לא נסכים", חורץ גולן.

גולן קרא לציבור להעלות את הרף במאבק נגד הממשלה החדשה: "ממחר בבוקר מחליפים דיסקט. לא עוד הפגנות מנומסות במוצ"ש, לא עוד פוסטים נמלצים לעת ערב, ולא לקינה בכי ונהי. רק מעשים. רק תוצאות. עסקים יושבתו, שירותים יושבתו, דרכים יחסמו, והמתיימר לשלוט באמצעות מושחתים, נהנתנים, קיצוניים וחשוכים יגלה שהעם הוא הריבון".

לסיום כותב גולן, שמפלגתו 'מרצ' נותרה מחוץ לכנסת בבחירות הקרובות: "אנחנו הריבון ואנחנו נקבע את גורלה של המדינה שלנו. הכוח לעם, וזה לא יקרה ללא מאבק נחוש ואמיץ".

יש לציין כי שעות קודם לכן קרא גם הרמטכ"ל ושר הביטחון לשעבר משה בוגי יעלון לשוטרים לסרב פקודה. יעלון כתב בחשבון הטוויטר שלו: "מפכ"ל משטרת ישראל, ראינו את השוטרים במלוא תפארתם, מאפשרים מחאה בירושלים, תל אביב וחיפה, כיאה במדינה דמוקרטית. זכור שיש פקודות שדגל שחור מתנוסס מעליהן. אינך אשם שהציבו מעליך שר, שהוא עבריין מורשע. הגן על שוטריך, מפני פקודותיו".

 

יאיר גולן תוצאות הבחירות לכנסת ה-25 מרי אזרחי אנרכיה כנסת ישראל הפגנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד