י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
צער בעלי חיים

לאחר שנתפסו השב"חים: הפקחים שחררו את הפרדים שהיו במצב פיזי קשה • צפו

שני פרדים שהיו במצב קשה שוחררו ע"י מפקחי משרד החקלאות מעגלה שאליה היו רתומים, לאחר שסבלו לכאורה מהתעללות ותשישות כתוצאה מעבודה פיזית מרובה • צפו

לאחר שנתפסו השב"חים: הפקחים שחררו את הפרדים שהיו במצב פיזי קשה • צפו
פינוי הפרדים צילום: משרד החקלאות

ממשיכים לפעול למען רווחתם של בעלי חיים: מפקחי משרד החקלאות בשיתוף פעולה עם שוטרי תחנת טירה פינו שני פרדים במצב קשה.

שחרור הפרדים. קרדיט: משרד החקלאות ופיתוח הכפר.

על פי החשד, שני הפרדים בבעלות שב"חים שנכנסו לשטח ישראל במטרה לאסוף גרוטאות וברזלים ולמכור אותם. השניים החזיקו שני פרדים במצב קשה, הרתומים לעגלה

מפקחי היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות במשרד החקלאות (פיצו"ח), הוזעקו על ידי שוטרי תחנת טירה בעקבות שני שב"חים שנעצרו בשטח העיר, והחזיקו בשני פרדים, אחים, במצב קשה, עם פציעות על כל חלקי גופם. המפקחים פינו את השניים במטרה להעבירם אל מתקן מוגן להמשך קבלת טיפול רפואי.

הכול התחיל כאשר שוטרי תחנת טירה זיהו שני שבח"ים בשטח העיר, שעל פי החשד, נכנסו מטול-כרם לשטחי ישראל. מחקירה ראשונית עולה כי, מטרת כניסתם של השניים הייתה לאסוף גרוטאות וברזלים בשטחי ישראל ולמכור אותם בגדה המערבית.

השוטרים עיכבו את שני החשודים שהחזיקו בשני פרדים הרתומים לעגלה, ודיווחו למפקחי משרד החקלאות. אלו הגיעו למקום ומצאו את הפרדים במצב קשה, לאחר שסבלו לכאורה מהתעללות ותשישות כתוצאה מעבודה פיזית מרובה. בהחלטה משותפת עם רופאת הסוסים של משרד החקלאות, הוחלט לפנות את הפרדים למתקן מוגן להמשך טיפול. שני השב"חים זומנו לחקירה של משרד החקלאות.

שר החקלאות ופיתוח הכפר, חבר הכנסת אבי דיכטר: "אני מברך את יחידת הפיצו"ח על תפיסתם של שני שב"חים אשר ניסו להבריח מתכות וגרוטאות תוך כדי התעללות בשני פרדים. משרד החקלאות יפעל ביד קשה אל מול הברחות של בעלי חיים בפרט ושל סחורות אחרות בכלל ורואה לעצמו כמטרה להילחם בתופעה זו. בנוסף, יפעל המשרד לרווחת בעלי החיים ומניעת סכנות ממשיות לבריאות הציבור".

חנוך יחיא, מנהל מחוז מרכז, היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות במשרד החקלאות (פיצו"ח): "במשרד החקלאות אנו רואים חשיבות רבה בשמירה על רווחתם ובריאותם של בעלי חיים. במקרה זה, מדובר בשני שב"חים אשר על פי החשד פגעו ברווחתם של בעלי החיים. כמו גם, ניסו להבריח לישראל בעלי חיים העלולים להוות סכנה ממשית לבריאות הציבור ובריאותם של בעלי החיים האחרים. בזכות פעילות מהירה ויעילה, הצלחנו למנוע זאת".

שחרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד