כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

הגאון הצדיק רבי מרדכי שמואל אדלשטיין בכינוס חיזוק ב'עלה' : "מה שעושים פה בעלה זו המדרגה העליונה של חסד"

בביקור עודד תחילה הגרמ"ש אדלשטיין שליט"א את הילדים המיוחדים ולאחר מכן זכו העובדים והמתנדבים המוסרים את נפשם למען הילדים המיוחדים לשיחת חיזוק מיוחדת אשר חיזקה והעצימה אותם עד מאד

הגאון הצדיק רבי מרדכי שמואל אדלשטיין בכינוס חיזוק ב'עלה' : "מה שעושים פה בעלה זו המדרגה העליונה של חסד"
הגרמ"ש אדלשטיין בעלה צילום: ברוך הלוי

ביקור חיזוק רב רושם קיים הגאון הצדיק רבי מרדכי שמואל אדלשטיין שליט"א בקמפוס 'עלה' בבני ברק, אליו הגיע כדי לברך ולעודד מקרוב את הילדים המיוחדים. לאחר מכן זכו העובדים והמתנדבים המוסרים את נפשם למען הילדים המיוחדים לשיחת חיזוק מיוחדת אשר חיזקה והעצימה אותם עד מאד.

'עלה' - הרשת הלאומית לילדים ואנשים עם מוגבלויות, מעניקה כבר 40 שנה רצף שירותים ברמה הגבוהה ביותר בתחום השיקום, הדיור והחינוך למאות ילדים ובוגרים עם מוגבלויות בכל רמות התפקוד, ומאפשרת לחניכים להגיע להישגים מרשימים ומלאי משמעות, בזכות מסירותם ואמונתם של הצוותים המקצועיים, המתנדבים וההורים.

לאחר ביקורו של הגרמ"ש בכיתות לימוד של הילדים המיוחדים אשר עורר התרגשות רבה, התכנסו כאמור העובדים והמתנדבים והאזינו לדברי חיזוק מפי הגרמ"ש אדלשטיין.

הגרמ"ש אדלשטיין אמר בפני העובדים והמתנדבים כי: "אנחנו חייבים הכרת הטוב לרב יהודה מרמורשטיין, על הדברים הגדולים והנשגבים שהוא זכה להקים לכלל ישראל ובזכותכם העובדים והצוות המסורים. כל אחד מכם הוא כמו כהנים שעושות עבודות בית מקדש. העבודות הקשות של בית המקדש. עבודת קודש, חסד של אמת".

הגרמ"ש אדלשטיין עם ילדי עלה • קרדיט: ברוך הלוי

"יעקב אבינו ביקש מיוסף שיעשה עימו חסד של אמת. אומרים המפרשים חסד של אמת זה חסד שלא מצפים לקבל תמורתו שכר. זו המדרגה העליונה של חסד. כשאדם יודע שהוא הולך לעשות חסד שהוא לא ירוויח ממנו שום גמול , כמו חסד שעושים עם המתים. אבל ישנם גם חיים שמהבחינה הזו הילדים שנמצאים כאן במוסד, נשמות שנשלחו לעולם כל אחד עם התיקונים שלו. אנחנו לא יודעים חשבונות שמים אבל ברור שאחת הסיבות שהם באו לעולם זה פשוט לזכות את עם ישראל. מה שעושים פה ב'עלה' זה גם חסד של אמת , המדרגה העליונה של חסד. אנחנו לא יכולים לדעת כמה גזירות קשות מתבטלות בזכות החסד הזה".

לאחר מכן נשא דברים גם מנכ"ל ומייסד 'עלה' הרב יהודה מרמורשטיין: "כתוב שיעקב אבינו ירד למצרים וחי את חייו האחרונים שהיו מאד טובים. מסופר על נכדו של בעל התניא ששאל איך זה יכול להיות שבמצרים בארץ הטומאה זה היה בדיוק החיים הטובים שלו. ענה לו זקנו בעל התניא, שהוא שלח את יהודה לפני כן להקים לו שם ישיבה , והתשובה עדיין לא נענית למה דווקא במקום הטומאה. התשובה היא שהמקום שממנו הכי אפשר להתעלות כיהודים זה מהמקום הכי קשה.

"אני חושב שהמקום הכי קשה להתמודדות של הורים, זה להורים שמתמודדים עם ילדים כאלו במקום הזה אנחנו נתעלה ומתעלים להביא אור וטוהר. אני אסיים בכך שבדיוק השבת אומרים חזק חזק ונתחזק".

רושם עז נותר בעקבות כינוס החיזוק ודבריהם של הגרמ"ש אדלשטיין והרב מרמורשטיין העניקו עידוד רב לצוות העובדים והמתנדבים המסורים של 'עלה'.

 

עלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד