כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
2,100 רובי סער

חיל הים האמריקני תפס נשק איראני בדרכו למורדים בתימן

הצי האמריקני תפס למעלה מ-2,100 רובי סער מספינה במפרץ עומאן שהגיעה מאיראן ונועדה למורדים החות'ים הנתמכים על ידי איראן בתימן. אמברגו נשק של האו"ם אוסר על העברת נשק לחות'ים מאז 2014, אז פרצה מלחמת האזרחים בתימן

חיל הים האמריקני תפס נשק איראני בדרכו למורדים בתימן
הנשק האיראני שנתפס צילום: הצי האמריקני

חיל הים האמריקני תפס יותר מ-2,100 רובי סער מספינה במפרץ עומאן שהגיעה מאיראן ונועדה עבור המורדים החות'ים הנתמכים על ידי איראן בתימן, כך אמר דובר חיל הים האמריקאי. זוהי הלכידה האחרונה של כלי נשק שהובילו לכאורה למדינה הענייה בעולם הערבי.

התפיסה התרחשה ביום שישי האחרון לאחר שצוות מ-USS Chinook, סירת סיור, גילה ספינת מפרש מעץ שעוררה חשד. הם גילו את הרובים מסוג קלצ'ניקוב עטופים ביריעות ירוקות על סיפון הספינה, כך מסר טימותי הוקינס, דובר הצי החמישי של חיל הים במזרח התיכון.

החיילים השתלטו על הנשק. הם דומים לרובי סער אחרים שנתפסו בעבר על ידי חיל הים, גם אז על פי החשד מאיראן לכיוון תימן. "כאשר יירטנו את הספינה, היא הייתה במסלול ששימש בעבר להעברת מטענים אסורים לחות'ים בתימן", אמר הוקינס לסוכנות הידיעות AP. "הצוות התימני אישר את המקור ממנו הנשק הגיע". הצוות התימני, הוסיף הוקינס, יוחזר בחזרה לחלק הנשלט על ידי הממשלה בתימן.

אמברגו נשק של האו"ם אוסר על העברת נשק לחות'ים מאז 2014, אז פרצה מלחמת האזרחים בתימן. איראן הכחישה כמה פעמים את חימוש החות'ים גם כשהיא נתפסת מעבירה רובים, רימונים ורקטות, טילים וכלי נשק אחרים למיליציה התימנית באמצעות נתיבי ים. יותר מ-150,000 בני אדם נהרגו בתימן במהלך הסכסוך העקוב מדם, כולל למעלה מ-14,500 אזרחים.

 

חילול ה' חיל הים הברחת נשק איראן תימן מורדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד