ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
בוועידה השנתית

בריטניה תכיר במדינה פלסטינית אם מפלגת הלייבור תנצח בבחירות

מפלגת הלייבור תכיר במדינה פלסטינית אם המפלגה תנצח בבחירות הבאות, כך אישר שר הצללים בנושא המזרח התיכון. שר הצללים אמר כי שיחות מהסוג הזה, יביאו לפתרון שתי המדינות. הוא קרא לבדוק את מדיניות ההכרה המיידית של המפלגה במדינה פלסטינית

בריטניה תכיר במדינה פלסטינית אם מפלגת הלייבור תנצח בבחירות
הוועידה השנתית של מפלגת העבודה הבריטית צילום: מפלגת הלייבור

בנאום בוועידה השנתית של תנועת מפלגת העבודה היהודית, חבר הפרלמנט הבריטי אמר, כי מפלגת הלייבור (העבודה) תכיר במדינה פלסטינית אם המפלגה תנצח בבחירות הבאות. באמבו שרלמבוס שר הצללים במזרח התיכון אמר, כי הצעד נחוץ כדי לעורר שיחות על פתרון שתי המדינות.

"ברור שזה תלוי איפה אנחנו נהיה אם וכאשר תהיה ממשלת לייבור. אני מקווה שזה יעזור להניע כל סוג של דיונים סביב מהלך לקראת פתרון שתי המדינות. כי כרגע שום דבר לא קורה". שר הצללים ציין כי מדינה פלסטינית הוכרה על ידי "הרבה יותר מ-100 מדינות" והוסיף כי זו גם "עדיין מדיניות מפלגת העבודה".

שרלמבוס ציין את היעדר שיחות שלום רציניות בין ישראל לפלסטינים בשמונה השנים האחרונות. לואיס אמר שצריך להיות "הסדר במשא ומתן" וקרא ללייבור לבדוק את מדיניות ההכרה המיידית שלה במדינה פלסטינית. שרלמבוס אמר כי הנושא מדאיג את תומכי המפלגה הן בבריטניה והן בישראל.

חבר הפרלמנט אמר שהוא חושש שאנחנו נמצאים כעת במצב שבו מפלגת הציונות הדתית "אפילו לא מכירות בכך שלפלסטינים יש זכויות בכל מקרה". הוא גם אמר שיש לו "חששות רציניים לגבי ממשלת ישראל החדשה", וציין את ההפגנות בתל אביב על "ערעור מערכת המשפט".

לייבור מפלגת העבודה מדינה פלסטינית בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד