כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
ההכרעה מתקרבת

חבר המושבעים החוקר את בחירות 2020 סיים את עבודתו

חבר המושבעים שחקר האם הנשיא לשעבר דונלד טראמפ ביצע פשעים בזמן שניסו לבטל את ההפסד שלו בבחירות ב-2020 בג'ורג'יה, סיים את עבודתו. סיומו של העבודה של חבר המושבעים מקדם את החקירה צעד אחד קדימה להאשמות פליליות

מצביעים בקלפי בארה"ב: אילוסטרציה
מצביעים בקלפי בארה"ב: אילוסטרציה צילום: די וואך

חבר המושבעים הגדול המיוחד באטלנטה שחקר האם הנשיא דאז דונלד טראמפ ובני בריתו ביצעו פשעים כלשהם בזמן שניסו לבטל את ההפסד שלו בבחירות ב-2020 בג'ורג'יה, סיים את עבודתו.

שופט בית המשפט העליון של מחוז פולטון, רוברט מקברני, שפיקח על חבר המושבעים הוציא אתמול (שני) צו לפיזור חבר המושבעים הגדול המיוחד. הצו קובע שהמושבעים השלימו את הדו"ח הסופי וכי רוב שופטי בית המשפט העליון במחוז הצביעו בעד פיזור חבר המושבעים הגדול המיוחד.

"בית המשפט מודה לחבר המושבעים על מסירותם, המקצועיות והמחויבות המשמעותית של זמן ותשומת לב לעניין חשוב זה", נכתב בצו. "זו הייתה הקרבה לא קטנה לשרת". סיומו של העבודה של חבר המושבעים מקדם את החקירה צעד אחד קדימה להאשמות פליליות אפשריות נגד טראמפ ואחרים.

במהלך כשישה חודשים, חבר המושבעים שמע עדויות של עשרות עדים, כולל מקורבים רבים לטראמפ וגורמים בכירים במדינת ג'ורג'יה. המקרה הוא בין כמה מקרים שנחקרים בנוגע לנשיא לשעבר כשהוא מתמודד לכהונה שנייה ב-2024.

חבר המושבעים המיוחד בג'ורג'יה אינו יכול להגיש כתבי אישום, אלא יכולים להוציא דו"ח סופי הממליץ על פעולות שיש לנקוט. לאחר מכן, זה נתון לתובע המחוזי להחליט אם לבקש כתב אישום מחבר מושבעים רגיל.

החוק בג'ורג'יה אומר כי חבר המושבעים הגדול "מוסמך להמליץ ​​לבית המשפט על פרסום כל או חלק מהמצגות הכלליות שלהם ולקבוע את אופן הפרסום" וכי על השופט לפעול לפי המלצה זו. חבר המושבעים הצביע בעד המלצה לפרסם את הדו"ח שלו, כתב מקבורני בהוראתו.

בחירות בארה"ב ג'ורג'יה דונלד טראמפ חבר מושבעים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד