כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
היבוא יעוכב

למספר ימים: מערכות המחשוב של המכס יושבתו בהדרגה

כחלק מהיערכות לעליית מערכת היצוא החדשה לאוויר, יושבתו בהדרגה מערכות המחשוב של המכס | תושבת מערכת שער עולמי (יבוא) במהלך ההשבתה היבוא יעוכב ולא ישוחרר מהמכס וכל עוד מערכות המחשוב של המכס מושבתות, לא תתאפשרנה הגשות או התרות למעט מקרים חריגים ודחופים ביותר

למספר ימים: מערכות המחשוב של המכס יושבתו בהדרגה
כניסה לישראל צילום: משה שי, פלאש 90

ב- 15 בינואר 2023, תעלה לאוויר מערכת יצוא חדשה במסגרת פרויקט המכס "שער עולמי".

"שער עולמי" הוא פרויקט מחשוב לאומי, שמוביל מינהל המכס ברשות המסים, אשר שינה את פני הסחר של מדינת ישראל. מערכת המחשוב הוקמה בהצלחה לפני 5 שנים בתחום היבוא ומאז כל היבוא של המדינה מנוהל במסרים אלקטרוניים בין כל הגורמים ללא צורך בהגעה פיסית לבתי מכס, בשקיפות ומהירות ותרם משמעותית לקידום הסחר הישראלי.

מטרת השלב הנוכחי בפרויקט היא השקת מערכת מידע חדשה למחשוב היצוא, המבוססת על ממשק מחשובי עם כלל הגורמים בקהיליית הסחר. מערכת זו, אמורה להחליף את מערכת סחר החוץ הקיימת, התומכת בתהליכי העבודה של המכס ביצוא ומהווה מרכיב קריטי, בקיום סחר החוץ של מדינת ישראל.

מינהל המכס השקיע רבות באפיון ובפיתוח מערכת מחשוב מתקדמת, מבוססת מסרים אלקטרוניים ללא נייר (Paperless), אשר תפשט הליכים, תשפר ותייעל משמעותית את תהליכי היצוא לקהילייה בכלל ולקהל היצואנים בפרט.

כחלק מהיערכות לעליית מערכת היצוא לאוויר, יושבתו בהדרגה מערכות המחשוב של המכס. החל מיום שלישי ה- 10/1/23 בשעה 22:00 ועד ליום ראשון ה- 15/1/23 בשעה 08:00, תושבת מערכת סחר חוץ (יצוא) כתוצאה מעליית מערכת היצוא לאוויר. במהלך ההשבתה, היצוא לא ייפגע ולא ייעצר ומשלוחי היצוא יאושרו לטעינה גם ללא הגשת הצהרת יצוא במעמד היצוא וללא קבלת אישור טעינה ממוכן מהמכס.

החל מיום חמישי ה- 12/1/23 בשעה 06:00 עד ליום ראשון ה- 15/1/23 בשעה 08:00, תושבת מערכת שער עולמי (יבוא) כתוצאה מעליית מערכת היצוא לאוויר. במהלך ההשבתה היבוא יעוכב ולא ישוחרר מהמכס וכל עוד מערכות המחשוב של המכס מושבתות, לא תתאפשרנה הגשות או התרות למעט מקרים חריגים ודחופים ביותר (כגון: משלוחי פירות וירקות טריים, בעלי חיים, תרופות בהולות, חומרים רדיו אקטיביים, דגים טריים) אשר יאושרו ע"י מינהל המכס.

ביום ראשון, ה- 15 בינואר 2023 החל משעה 08:00 יועלו שתי המערכות בשער עולמי.

 

מכס מערכת ממוחשבת יצוא טכנולוגיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד