כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
"מגיע לך יותר"

ח"כ אדלשטיין מונה ליו"ר ועדת החוץ והביטחון

לאחר בחירתו אמר היו"ר הנבחר אדלשטיין: "הציבור לא קורא סקירות מודיעין עם הקפה של הבוקר, וטוב שכך. אנחנו נעשה את זה ונפקח על כל הגופים עבורו" | ח"כ ביטן בירך ועקץ את נתניהו: "מגיע לך יותר מהוועדה הזו"

ח"כ אדלשטיין מונה ליו"ר ועדת החוץ והביטחון
אדלשטיין לאחר בחירותו ליו"ר ועדת חוץ וביטחון צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת

ועדת החוץ והביטחון אישרה היום (שלישי), פה אחד, את המלצת ועדת הכנסת, ובחרה בח"כ יולי אדלשטיין לעמוד בראשה בכנסת ה-25.

לאחר בחירתו אמר היו"ר הנבחר אדלשטיין: "בכל התחומים יש פיקוח של התקשורת ושל הציבור, וברוך השם אנחנו, למרות כל זעקות השבר, עדיין מדינה דמוקרטית עם תקשורת חופשית. בנושאי הוועדה הזו, אם אנחנו לא נפקח על המערכות הכי חשובות והכי רגישות, אף אחד לא יפקח. הציבור לא קורא סקירות מודיעין עם הקפה של הבוקר, וטוב שכך. אנחנו נעשה את זה ונפקח על כל הגופים עבורו".

ח"כ אופיר כץ יו"ר ועדת הכנסת, שפתח את הדיון בירך ואמר: "אני בטוח שתביא לפה את הניסיון ואת היכולות המיוחדות שלך שראינו בכל אחד מאין ספור התפקידים שמילאת בכנסת ובממשלה".

יו"ר הכנסת, ח"כ אמיר אוחנה, היה ראשון המברכים: "שמח מאוד להיות כאן זמן קצר לאחר מינויו של ניצב משה אדרי למנכ"ל הכנסת. כשאני נכנסתי לכנסת הייתי חבר בחמש ועדות, אך כמי ששירת 12 שנים בביטחון המדינה, זו הוועדה שהייתה הקרובה ביותר לליבי. יו"ר הכנסת דאז, ויו"ר הוועדה היום, כיבד אותנו לא פעם ולא פעמיים בנוכחותו בדיונים החשובים ואני מבטיח לגמול לו באותו אופן".

"מדינת ישראל, גם אחרי יותר מ-70 שנותיה, היא המדינה המאוימת ביותר בעולם. כל פעולה של אחרון החיילים יכולה להשפיע על מדיניות החוץ של ישראל, ומכאן החיבור בין חוץ לביטחון. אני יכול לקבוע, כמי שהיה בשני הצדדים, גם בוועדת המשנה למודיעין וגם בקבינט, שחברי הוועדה מעודכנים יותר. זוהי זכות גדולה לשרת את המדינה בוועדה זו. אני רוצה לאחל לך יו״ר הוועדה יולי אדלשטיין, ולחברי הוועדה בהצלחה גדולה", הוסיף אוחנה.

יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ דוד ביטן בירך ועקץ את ראש הממשלה נתניהו: "מגיע לך יותר מהוועדה הזו, אבל אם אתה כבר פה אני יודע שתעשה את העבודה כמו שצריך. כמי שעמד באומץ מול הסובייטים, בטוח שתעמוד באומץ מול אויבינו כעת".

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני בירך גם הוא ואמר: "מגיע לך את הכי טוב בכנסת, וועדת החוץ והביטחון היא הטובה ביותר... אולי יש עוד ועדה אחת כזו..."

יולי אדלשטיין ועדת חוץ וביטחון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד