כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
סקירה ביטחונית נרחבת

נתניהו וגלנט בהערכת מצב בפיקוד צפון: נשלח תזכורת לאירן

"האויב העיקרי שאנחנו ניצבים מולו זה משטר הטרור באיראן וגרורותיו בסוריה ובלבנון. אנחנו נחושים להיאבק בניסיונות של איראן לפתח ארסנל גרעיני", כך אמר ראש הממשלה בהערכת מצב בפיקוד צפון יחד עם שר הביטחון גלנט

נתניהו וגלנט בהערכת מצב בפיקוד צפון: נשלח תזכורת לאירן
נתניהו וגלנט בפיקוד צפון צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון גלנט קיימו היום (שלישי) הערכת מצב ביטחונית, במסגרתה ניתנה סקירה ביטחונית נרחבת על הגזרה הצפונית - המודיעין, הפעילות המבצעית והאתגרים.

כחלק מהסקירה, דנו באיומים לאורך הגבול עם לבנון וסוריה, וביכולות צה"ל וכוחות הביטחון להתמודד איתם. שבהערכת המצב השתתפו גם ר' המל"ל צחי הנגבי, סגן הרמטכ"ל אלוף אמיר ברעם, מפקד פיקוד צפון אלוף אורי גורדין, המזכיר הצבאי של רה"מ אלוף אבי גיל, רמ"ט פיקוד צפון תא"ל גיא מרקיזנו ובכירים נוספים.

ראש הממשלה נתניהו אמר לפני הערכת המצב: "אני פה בסיור בפיקוד צפון עם שר הביטחון והמפקדים. האויב העיקרי שאנחנו ניצבים מולו זה משטר הטרור באיראן וגרורותיו בסוריה ובלבנון. אנחנו נחושים להיאבק בניסיונות של איראן לפתח ארסנל גרעיני".

"אנחנו נחושים להיאבק בכל ניסיון של איראן להתבסס מולנו בגבולנו הצבאי הצפוני בסוריה. אנחנו נחושים להיאבק בכל הניסיונות של חיזבאללה לגלות תוקפנות נגדנו מלבנון. ומי שצריך לקבל תזכורת לקווים האדומים שלנו בעניין הזה יקבל אותה", הוסיף ראש הממשלה.

שר הביטחון יואב גלנט אמר "הגעתי עם ראש הממשלה לפיקוד הצפון כדי לעמוד מקרוב על מוכנות צה"ל וגופי הביטחון למול האתגרים הביטחוניים המשתנים. מערכת הביטחון תמנע את התבססות איראן בסוריה ותקטע את ערוצי העברת הנשק האיראני ללבנון וחיזבאללה", לדברי השר גלנט "השקט בצפון הוא יעד חשוב. לפיכך, לצד שמירת הרגיעה, נפעל בעוצמה כנגד כל ניסיון לפגוע באזרחי ישראל ובחיילי צה"ל".

מוקדם יותר, נפגשו רה"מ נתניהו ושר הביטחון גלנט עם לוחמי ההגנה האווירית ושמעו מהם על עשייתם ופועלם המקצועי. ראש הממשלה ושר הביטחון הודו ללוחמים על מסירותם והנכונות לשמור על ביטחון מדינת ישראל בכל עת.

בנימין נתניהו יואב גלנט פיקוד צפון איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד