י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בעקבות ההסכמים הקואליציוניים

פנייה לדרעי: פתור את משבר תרומות הדם בישיבות

כשנה מאז החל החרם של שורת ישיבות מהציונות הדתית על מד"א, ראשי המאבק פונים כעת אל שר הבריאות הנכנס כדי שיפתור את המשבר - לאור ההסכמים הקואליציוניים. הם דורשים שיפעל להחזרת הטפסים עם "אבא" ו"אמא" או פתיחת האפשרות לתרומת דם לגורמים אחרים | כל הפרטים

פנייה לדרעי: פתור את משבר תרומות הדם בישיבות
השר דרעי צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ראשי המאבק בישיבות בציונות הדתית נגד מד"א פנו במהלך היום (שלישי) אל שר הבריאות הנכנס אריה דרעי וביקשו ממנו שיפעל לפתרון המשבר שנובע בעקבות הוצאת הטפסים עליהם מסומן "אבא" ו"אמא'.

לפני כשנה הודיעו שורה של ישיבות, בעיקר מהזרם החרד"לי, כי הן מפסיקות לתרום דם בעקבות ההחלטה של מד"א להוציא את הטפסים של "אבא" ו"אמא" - מה שהוביל למחסור דם בארגון, שהישיבות היו התורמות העיקריות שלו.

תרומת דם: צילום יוסי זליגר, פלאש 90

מאז נעשו ניסיונות להגיע לפשרה, אך בכירי הרבנים במגזר החליטו שכל ראש ישיבה יורה לתלמידיו כרצונו, והיו מספר רבנים שהורו לחזור לתרום, בהם זקן רבני הציונות הדתית הרב חיים דרוקמן זצ"ל. אלא שעדיין יש מספר רב של ישיבות שאינן תורמות.

כעת, לאחר הקמת הממשלה החדשה, ראשי מטה המאבק מישיבת מצפה רמון מבקשים מדרעי שינסה לפתור את המשבר - כחלק מהסיכום הקואליציוני להחזרת טפסי "אבא" ו"אמא" למשרדים הממשלתיים, שמד"א לא נכלל בהם.

הם מבקשים משר הבריאות שיפעל להשבת הטפסים הקודמים למד"א, כדי שיחזרו לתרום, או לחלופין פתיחת התרמת דם לגורמים נוספים המסוגלים להתרים דם, כמו איחוד הצלה. "אנו מסוגלים לגייס אלפי מנות דם בתוך ימים ספורים ולפתור ברגע את משבר מנות הדם אליו נקלעה מד"א", כתבו במכתב.

המכתב לדרעי

"אנא דאגו שינפיקו את הטפסים הישנים ובכך יתאפשר לנו להשתתף בפתרון משבר הדם ובהצלת נפשות ישראל", הוסיפו. כעת, כאמור, ההחלטה ניצבת בפתחו של דרעי - שיצטרך להחליט האם להתערב בסוגיה ולגרום להחזרת תרומות הדם בישיבות שהחרימו.

ישיבות תרומת דם מד"א

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד