כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
"רגע היסטורי"

לקראת "פורום הנגב": שש מדינות התכנסו לדון בשיתופי פעולה

לקראת פורום הנגב שצפוי להתכנס במרץ הקרוב ולארח את שרי החוץ של ישראל, מרוקו, בחריין, מצרים ואיחוד האמירויות, ואת מזכיר המדינה בלינקן, התכנסו השבוע נציגי המדינות הללו לועדת ההיגוי בה דנו בשיתופי פעולה אפשריים בין המדינות בתחומים שונים. שר החוץ כהן: "מצפה לראות את הפירות של המפגש הזה כבר בחודשים הקרובים"

לקראת "פורום הנגב": שש מדינות התכנסו לדון בשיתופי פעולה
טקס פתיחת השגרירות של איחוד האמירויות בישראל צילום: לע״מ

במרץ הקרוב יגיעו לסיומן הכנות רבות, ובמרוקו יתכנסו נציגים בכירים של ישראל, ארה"ב, מרוקו, איחוד האמירויות, מצרים ובחריין בכדי לדון ביחסים בין המדינות ובשיתופי פעולה פוטנציאליים במסגרת "פורום הנגב".

אתמול הסתיים המפגש השלישי של ועידת ההיגוי של פורום הנגב, בה השתתפו נציגי שש המדינות. בועידה לקחו חלק 150 מומחים שדנו בשיתופי פעולה אפשריים בין מדינותיהם בתחומי האנרגיה, התיירות, הביטחון האזורי, המים, החינוך ועוד. בראש המשלחת הישראלית לועידת ההיגוי עמד מנכ"ל משרד החוץ אלון אושפיז, ויחד איתו לקחו חלק במשלחת נציגים בכירים של משרדי הממשלה הרלוונטים.

ועידת ההיגוי ערכה כיומיים, ובמהלכה דנו המומחים בקידום פרויקטים משותפים. הפרויקטים שנבחרו יועברו לבחינה המשרדים הרלוונטים בשש המדינות הלוקחות חלק בפורום, ובהנחה שיקבלו שם הסכמה - תדון בהם קבוצה נוספת של נציגי המדינות בזמן הקרוב.

שר החוץ אלי כהן אמר: "אני מברך על התוצרים החשובים של מפגש ועדת ההיגוי וקבוצות העבודה של פורום הנגב באבו דאבי, לקראת מפגש שרי החוץ המתוכנן למרוקו בחודש מרץ הקרוב. אני מצפה לראות את הפירות של המפגש הזה כבר בחודשים הקרובים באים לידי ביטוי בפרויקטים משותפים למדינות החברות".

גורם מדיני אמר למעריב כי זהו "מפגש היסטורי שעבר באווירה מאוד טובה. כל הצדדים באו לעבוד במטרה לסיים את המפגש בתוצאות ממשיות. כל קבוצת עבודה הציגה כמה פרויקטים שיעברו לאישור הממשלות כדי לפתח אותם לקראת מפגש השרים. בשורה התחתונה התוצר הוא טוב מאוד. זאת התחלה של תהליך אבל גם בסיס לעבודה לקראת פסגת השרים של הפורום. המפגש צפוי להתקיים במרוקו במרץ, אך התאריך טרם נקבע סופית".

מנכ"ל משרד החוץ אלון אושפיז אמר: "אני מודה לאיחוד האמירויות הערביות על אירוח המפגש של ועדת ההיגוי וקבוצות העבודה של ׳פורום הנגב׳. מפגש חשוב זה הוא צעד נוסף למימוש שיתוף הפעולה האזורי בין החברות, שיאפשר לנו להתמודד בצורה טובה יותר עם האתגרים המשותפים העומדים בפנינו ולשפר את איכות חייהם של אזרחי ישראל והשותפות שלנו במזרח התיכון ובארה״ב".

איחוד האמירויות בחריין מצרים ועידת הנגב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד