י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
על רקע חוק הגיוס

מנהל הגימנסיה: "נקים ישיבת הסדר חילונית"

מנהל גימנסיה הרצליה שבתל אביב, זאב דגני, שיגר מכתב להורי התלמידים בבית ספרו ובו הגיב להתרחשויות הפוליטיות האחרונות וכתב כי הגימנסיה תקים "'ישיבת הסדר' עבור תלמידינו, הנוער הליברלי חילוני". מטרתו של דגני היא לקבל סבסוד ממשלתי עבור תוכניתו, ובכך להשתוות למימון שהישיבות הדתיות מקבלות

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: מתוך פייסבוק

אתמול (שלישי) פנה ד"ר זאב דגני - מנהל גימנסיה הרצליה שידוע בהתבטאויות הפוליטיות שסיפק בעבר - להורי תלמידי בית ספרו והודיע להם כי בכוונתו להקים "ישיבת הסדר חילונית" שתפעל מהשנה הבאה.

מכתבו של דגני מגיע על רקע ההתפתחויות הפוליטיות האחרונות, ומטרתו היא "להשוות את הזכויות" - כלומר ליצור מצב בו ה"ישיבה" החילונית תקבל סכום כסף דומה למה שמקבלות הישיבות הדתיות. לפי תוכניתו של דגני הישיבה החילונית תהיה מסגרת בת חמש שנים, במסגרתה ישרתו התלמידים בצה"ל במשך שנה וחמישה חודשים.

בשיחה עם 'ישראל היום' אמר דגני כי "אנחנו חושבים שזה הזמן, אחרי הרבה שנים של העדפה של קבוצה אחת חשבנו שזה הזמן להשוות תנאים ולאפשר מודל דומה ושהמדינה תישא בעלויות. אני מצפה שכך יבוא לידי ביטוי השוויון, המדינה שנושאת בהוצאות של ישיבות ההסדר הדתיים תישא בהוצאות של התלמידים החילונים".

במסגרת הישיבה ילמדו התלמידים מקצועות חול, ובהם פילוסופיה, תרבות, מדע ומקצועות נוספים שיכללו בתוכנית הלימודים.

ישיבות הסדר הרצליה תקציבים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד