ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
"כל דגל הופך לאירוע"

הביקורת של המשטרה על השר בן גביר

השר בן גביר דרש אמש מהקצונה הבכירה של המשטרה לאסור את הקמת אוהל המבקרים למחבל מאהר יונס. בכירים במשטרה: ״אנחנו עמדנו במשימה". במהלך הפגישה עלתה מחלוקת בין השר והמפכ"ל על נושא החרמת דגלי פלסטין במרחב הציבורי

הביקורת של המשטרה על השר בן גביר
במליאת הכנסת צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ערך אמש (שלישי) פגישה בנוכחות צמרת המשטרה לקראת שחרורו של המחבל מאהר יונס, שותפו לרצח החייל אברהם ברומברג הי"ד בשנת 1980, של המחבל כרים יונס, ששוחרר בשבוע שעבר. בפגישה דרש השר מהקצונה הבכירה לאסור את הקמת אוהל המבקרים ולמנוע את התמונות שנראו בסוף השבוע מהחגיגות בעארה.

בתגובה אמרו קצינים בכירים במשטרה: "אנחנו עמדנו במשימה לא היו הפרות סדר, כל דרישה של המשטרה התקבלה, שום חגיגה לא גלשה למרחב הציבורי רק בפרטי, לפי המדיניות החדשה כל דגל הופך לאירוע". כך דווח ב'כאן 11'.

המפכ"ל שבתאי עם השר בן גביר | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת.

לפי הדיווח, במהלך הפגישה, עלתה מחלוקת בין השר בן גביר לבין המפכ"ל שבתאי סביב נושא הנפת דגלי פלסטין בהפגנות. בן גביר דרש משבתאי למנוע הנפת דגלי פלסטין במרחב הציבורי, כולל בהפגנות בתל אביב - המפכ"ל התנגד בטענה שישנה חוות דעת של היועץ המשפטי הקודם לממשלה שמסמיכה שוטר בכיר בשטח לקבוע אם נדרש להסיר דגלים בחשד להסתה. בן גביר בתגובה הציג חוות דעת מטעם היועץ המשפטי של משרדו, ובה נכתב שאפשר להחרים דגל בכל מקרה. הנושא נשאר ללא הסכמה בין השניים.

חגיגות שחרור המחבל כרים יונס בכפר עארה נמשכו מספר ימים ואליהם הגיעו אנשי ציבור ערבים בולטים, וכן בכירים ברשות הפלסטינית. ביום שישי נכנסו כוחות משטרה למתחם בו נערכו החגיגות, פיזרו את הקהל והחרימו דגלי פלסטין ופת"ח שהונפו במקום, זאת לאחר שהשר הנחה את המשטרה שלא לאפשר חגיגות בכפר, והציג חוות דעת משפטית לפיה חגיגות כאלה הן תמיכה בטרור פר אקסלנס. 

איתמר בן גביר קובי שבתאי משטרת ישראל מפגיני שמאל דגל פלסטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד