כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
חופש האיור

חיזבאללה מגנה את העיתון: לנקוט בצעדים נחרצים

בעקבות סדרת קריקטורות שלועגות למנהיג העליון של איראן עלי חמינאי, חיזבאללה מגנה את העיתון הנודע 'שארלי הבדו' וקורא לממשלת צרפת לנקוט בצעדים נחרצים ולהעניש את האחראים

חיזבאללה מגנה את העיתון: לנקוט בצעדים נחרצים
חמינאי בנאומו צילום: תקשורת איראנית

ארגון חיזבאללה מגנה בחריפות את קריקטורות שפורסמו במגזין הסאטירי הצרפתי "שארלי הבדו" נגד מנהיגה הרוחני של איראן עלי ח'אמנאי.

בשבוע שעבר פרסם העיתון 'שארלי הבדו' קריקטורות הלועגות למנהיג העליון של איראן, עלי ח'אמנאי בהן הוא מוצג עם שמלת אישה ככל הנראה מתוך כוונה ללעוג לו על רקע מחאת החיג'אב במדינה מזה כמה חודשים.

בהצהרה מטעם חיזבאללה נכתב: "המגזין "שארלי הבדו" שואף לערער את מעמדה של האישיות האסלאמית הנעלית ביותר בעולם כיום. האימאם ח'אמנאי הוא לא רק מנהיגה של מדינה גדולה, אלא אסמכתא דתית לעשרות מיליוני מאמינים, וכתובת נעלה של אנושיות, חופש וכבוד. ח'אמנאי הוא כיום סמל האסלאם, השמש הזורחת וקולו הרם".

עוד קרא הארגון בהצהרה לממשלת צרפת "לנקוט צעדים נחרצים כדי להעניש את האחראים למעשה זה המבטא התקפה על קדושתה וכבודה של אומה שלמה".

על רקע קריקטורות שלועגות לנביא מוחמד ולמנהיגים שונים החשובים למוסלמים ספג העיתון בעבר פיגועי נקם קטלניים, אך נראה כי אינו נרתע וממשיך בשם חופש הביטוי.

עלי חמינאי שארלי הבדו קריקטורות קריקטורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד