י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
משחזר את האסון המטלטל

החתן השכול זועק: "קברו אותה פעם שניה"

דני ברדיצ'בסקי, אלמנה של שני ז"ל שהתחשמלה למוות לאחר עבודתו הלקויה של אליהו יחיא, על גזר דינו המקל - רק 9 חודשי עבודות שירות ואמר: "הרגשנו שקברו אותה בפעם השנייה" | דבריו המלאים

החתן השכול זועק: "קברו אותה פעם שניה"
כלה תחת חופתה. אילוסטרציה צילום: באדיבות המצלם

בחודש אוגוסט בשנת 2017, התחשמלה למוות הכלה שני ברדיצ'בסקי ע"ה, בת ה־24 בדירה אותה שכר בעלה הטרי בטירת הכרמל. חמש וחצי שנים אחרי, התקבל גזר הדין של הנאשם אליהו יחיא, שביצע את עבודות החשמל בדירה, שעל פי הפרסומים עתיד לבצע תשעה חודשי עבודות שירות בלבד.

אלמנה דני ברדיצ'בסקי משחזר בראיון לאריה אלדד ובן כספית רדיו ב-103FM: "היו המון בעיות חשמל שהתרעתי בפני בעל הבית. הוא שלח אליי אדם שהגדיר בתור החשמלאי שלו. בסופו של דבר, אותו חשמלאי שבדיעבד הסתבר שהוא ללא הסמכה וללא תעודה - ניתק את הפחת ולא עשה בדיקה האם יש הארקה בבית, שלצערנו הרב לא הייתה", הסביר.

ברדיצ'בסקי המשיך וסיפר: "הוא פשוט הוריד את הפחת, שזו ההגנה האחרונה שנשארת בבית מגורים מפני התחשמלות, בהיעדר הארקה. הוא פשוט הוריד אותו וחיבר ישירות לארון חשמל את החוטים של הפחת. בעצם, כשהיה באמת קצר, כמו שהיה בכל הזמן שהייתי בדירה, כשבועיים, לא היה לזרם לאיפה לזלוג ולא היה מה שיקפיץ את החשמל. בסופו של דבר, שני נכנסה להתקלח אחרי שישה ימים שגרנו ככה, היא זאת שבעצם הייתה הארקה האנושית. היא אחזה בדוש במקלחת, היא סגרה במעגל וכל הזרם עבר דרכה לאדמה".

לגבי העונש אותו קיבל החשמלאי, אמר ברדיצ'בסקי: "זה מחזיר אותנו כחמש וחצי שנים אחורה. הרגשנו היום שפשוט קברו את שני בפעם השנייה, שבית המשפט שגזר את גזר הדין המגוחך - התיר את דמה של שני, התיר את דמם של כל נפגעי העבירה במדינת ישראל שחוו ענישה מקלה. חייבת להיות פה הרתעה. במקרה הזה, אין הרתעה".

אתם מצפים שהפרקליטות תערער על קולת העונש?

"אנחנו לא רק מצפים, אנחנו חושבים שחייב לערער על קולת העונש. אוי ואבוי, חלילה לא בדרכים לא חוקיות, אבל אוי ואבוי והפרקליטות תחליט לא לערער על העונש. אנחנו חושבים שזה הדבר הנכון לעשות. לצערנו, הסעיף שהוגש נגד אותו חשמלאי במרכאות זה גרימת מוות ברשלנות. התקוממנו על זה. אנחנו חשבנו שהסעיף הראוי זה הריגה".

התחשמלות הכלה שהתחשמלה למוות שני ברדיצ'בסקי דני ברדיצבסקי שני ברדיצבסקי גזר דין עבודות שירות רדיו 103 FM

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד