כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
לקראת תכנית כלכלית כוללת

נתניהו וסמוטריץ' מתכננים: המהלך שיבלום את יוקר המחיה

ראש הממשלה נתניהו ושר האוצר סמוטריץ' יציגו בימים הקרובים תכנית כלכלית להורדת יוקר המחיה | בין הייתר בלימת התייקרות תעריף החשמל ואף הוזלה קלה לפחות למשך השנה הקרובה 

נתניהו וסמוטריץ' מתכננים: המהלך שיבלום את יוקר המחיה
מוצרי חלב צילום: באדיבות המצלם

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' בצעד ראשון למיתון ההתייקרות בתעריף החשמל. השר סמוטריץ' יחתום על צו שיאריך את ההפחתה במס על הפחם שמשמש לייצור חשמל בהוראת שעה שתהיה בתוקף עד סוף שנת 2023. מהלך שיוריד את התעריף, שעלה ב-8% בתחילת החודש, בכ-2%. וזאת בעלות של חצי מיליארד שקל לקופת הממשלה.

במהלך השנה החולפת השלים תעריף החשמל עלייה מצטברת של כ-24%. הפסד הכנסות המדינה ממס זה צפוי לעמוד על 440 מיליון שקלים חדשים, והם יאוזנו על ידי הפחתה בשיעור ההפרשות לקרן תשלום פיצויים בעד נזקי מלחמה ובצורת.

כזכור, ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ הבטיחו במהלך מערכת הבחירות להקפיא את מחירי הארנונה, החשמל והמים כחלק מצעדי ההקלות ביוקר המחיה ולפי ההערכות תוצג תוכנית כלכלית לכך בעוד כמה ימים יתכן והמהלכים יוצגו לציבור במסיבת עיתונאים משותפת לראש הממשלה ולשר האוצר.

בינתיים, סמוטריץ' מנסה מצד אחד לא לשבור את המילה של השותפים הקואליציונים, להבטחה להילחם ביוקר המחייה - ומצד שני להיות קשוב לדרג המקצועי שמתנגד לסבסוד מלא, בטענה שהמהלך יגרום לעלייה נוספת באינפלציה, מה גם שתקציב המדינה נמצא מעבר לפינה.

יוקר המחיה תוכנית כלכלית מצוקה כלכלית מדיניות כלכלית תעריפי החשמל תעריף החשמל בצלאל סמוטריץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד