כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"לממשלה נבחרת יש את כל הלגיטימיות"

האלוף במיל' נגד לפיד וגנץ: "פאניקה ואיבוד עשתונות"

אלוף במיל' יצחק גרשון התייחס להתבטאותו החריפה של יו"ר המחנה הממלכתי נוכח הרפורמה המשפטית ואמר כי "שימוש במילים 'מלחמת אזרחים' - מעיד על פניקה" | הוא הצדיק את מהלכי הממשלה ואמר: "לא עם הכול אני מסכים, אבל זו מהות הדמוקרטיה. כל ממשלה נבחרת בישראל ללא יוצא מן הכלל, אני מקווה להצלחתה"

האלוף במיל' נגד לפיד וגנץ: "פאניקה ואיבוד עשתונות"
האלוף יצחק גרשון צילום: מתוך שידורי ערוץ 13

שר הביטחון לשעבר ויו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ קרא לצאת להפגנות ולהרעיד את המדינה, זאת בעקבות הרפורמה המשפטית אותה מתכוון להחיל שר המשפטים הנכנס יריב לוין. בן כספית וינון מגל דנו על כך ב־103fm עם האלוף במיל' יצחק (ג'רי) גרשון, יו"ר רשות שדות התעופה, שזעק בחשבון הטוויטר שלו בעקבות התבטאויותיו של גנץ.

"אני יש לי הערכה מאוד גדולה גם לבני וגם לגדי, אבל אני מגדיר את עצמי כפטריוט ישראלי", הודה גרשון בפתח השיחה. "לא עם הכול אני מסכים, אבל זו מהות הדמוקרטיה. כל ממשלה נבחרת בישראל ללא יוצא מן הכלל, אני מקווה להצלחתה. ככה הייתי לגבי הממשלה הקודמת וכך אני לגבי הממשלה הזו".

עוד טען כי "שימוש במילים 'מלחמת אזרחים', 'מרי אזרחי', מעידים על פניקה, איבוד עשתונות וחוסר רצון אמיתי לקבל את תוצאת הבחירות. אתה יודע איך הדברים האלה מתחילים, אתה לא יודע איך הם יסתיימו. כששמעתי את אהרון ברק השתכנעתי שצריך להאיץ את הרפורמה שיריב מדבר עליה. אני לא בעד צד כזה או אחר, אני בעד מדינת ישראל. השימוש במושגים כאלה ומונחים כאלה, וכשאני שומע מנבחרי ציבור אומרים 'צריכה להיות עליונות של מערכת המשפט', אז הם לא מבינים מה המשמעות של איזונים וריסונים במערכת פוליטית. היו כאן בחירות, הבחירות היו על יציבות שלטונית קודם כל. הסכנה באי יציבות שלטונית בשנים האחרונות גרועה מהמצב שהממשלה הנוכחית מובילה".

לאור אמירותיו תקף כספית את השינויים הכלולים ברפורמה המשפטית, וגרשון ביקש להבהיר: "העניין כאן הוא לא שחור ולבן, הוא לא נכון ולא נכון, זה עניין של תפיסות עולם. לממשלה הנבחרת יש את כל הלגיטימיות לממש את תפיסת העולם שלה גם אם היא בניגוד לדעתי כאחד מהבוחרים. אמר ידידי חברי איזנקוט שאם הממשלה הזו תפגע באינטרסים הלאומיים של ישראל יוציאו מיליון אנשים לרחובות - מי קובע את האינטרסים? הממשלה".

"לממשלה נבחרת יש את כל הלגיטימיות להוביל את תפיסת העולם שלה"

בהמשך, הדגיש לשעבר אלוף פיקוד העורף כי "הייתה פה ממשלה, בלי ביקורת, שחתמה על הסכם הגז עם לבנון. לבנון הפרה את ההסכם, חיזבאללה על הגדרות, ואנחנו חותמים על ההסכם. זה לא בא לדיון ציבורי, זה נעשה לפני הבחירות במחטף. זה בסדר? לא בטוח, אבל מישהו קרא למלחמה? לכן מה שאני אומר, יש פרופסורים שחושבים שחלק מהרפורמה הזו מתבקשת, ויש כאלה שחושבים שזה חמור מאוד. מדובר על תפיסת עולם ולממשלה נבחרת יש כל הלגיטימיות להוביל את תפיסת העולם שלה. אני חושב שהם צריכים למצוא את הדרך כדי להשפיע איך תראה המדינה הזו. האפשרות היחידה היא דרך עבודה נכונה בכנסת או לחילופין למצוא את הדרך להצטרף לממשלה הזו, בצורה כזו או אחרת, היום או מחר".

"משנים פה את שיטת המשטר. עושים את זה במחטף", זעם כספית בתגובה, וגרשון הכריז: "זה לא מחטף, זו מהות הדמוקרטיה. ממשלה נבחרת, כל זמן שהיא לא עושה דברים בלתי חוקיים בעליל, היא רשאית לעשות את זה. אתה רוצה שהיא לא תעשה את זה? לך לבחירות. בבחירות נבחרה הממשלה הזו. לא תמצא הערה אחת שלי על הממשלה הקודמת".

מרי אזרחי פאניקה בני גנץ יאיר לפיד ממשלת נתניהו ממשלת ימין רדיו 103 FM

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד