כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

האלפים התחננו בציון הגר"ע עבור לוחמי צה"ל

צפו: 'ישיבת מרן' יזמה עצרת תפילה המונית בהשתתפות גדולי ישראל וראשי הישיבות, על קברו של הגר"ע יוסף זצ"ל

האלפים התחננו בציון הגר"ע עבור לוחמי צה"ל

אלפים השתתפו היום (א) בעצרת תפילה בעקבות המצב הקשה שנערכה על ידי 'ישיבת מרן' בסמוך לציונו של הגר"ע יוסף זצ"ל בבית העלמין סנהדריה. בתפילה השתתפו גם גדולי תורה, חברי מועצת חכמי התורה וראשי ישיבות שנשאו דברי חיזוק והתעוררות בעקבות המצב.

את המשא המרכזי נשא נשיא מועצת חכמי התורה הגר"ש כהן שעורר את קהל המשתתפים על החובה להרבות בלימוד התורה להצלחתם של החיילים הנמצאים בשדה הקרב, בדבריו אמר הגר"ש: "אמנם אנחנו רואים שהקב"ה מציל אותנו, עושה לנו ניסי ניסים דברים שמעל דרך הטבע, אבל כל עין תדמע דמוע על המסכנים חיילי ישראל שמוסרים את עצמם למלחמה להציל את עם ישראל, מוסרים את עצמם", אמר הגר"ש כשקולו נשנק בבכי, "כל תפילתנו היא להצילם שהקב"ה ישמור אותם ישמור צאתם ובואם ויחזרו לבתיהם כולם בריאים ושלמים לשמחת ההורים לשמחת כולם, ה' יעזרנו שיתקבלו תפילותינו ברצון וכולם יחזרו לבתיהם".

הגר"ש המשיך ואמר כי על הציבור להתחזק בתורה לטובת חיילי ישראל, "רבותי הם מוסרים נפשם, מוסרים נפשם זה לא דבר קל, לעומת זאת אנחנו צריכים לדעת מה אנחנו שעוסקים בתורה בני התורה, הכרת הטוב שלנו בני הישיבות לחיילי ישראל זה התחזקות שלנו בתורה ובתפילה, ובעיקר כעת שיוצאים לבין הזמנים עלינו להרבות בלימוד ולהקפיד על זמן תפילה. כאן הוא המקום להרבות בתפילה בציונו של מרן זצ"ל אשר מסר נפשו לטובת עם ישראל כל חייו".

כמו כן נשא דברים בעצרת חבר מועצת חכמי התורה הגר"ד יוסף, שאמר: "אנחנו מסתכלים מצד אחד לכאורה שאנחנו מנצחים ואנחנו מצליחים, אבל מאידך גיסא בואו נחשוב באיזה מחיר כבד - למעלה מארבעים הרוגים, מצב כזה שכולם שואלים מה יהיה אחר כך, וכולם מודים שאין פתרון - עד כדי כך, אנחנו צריכים לדעת במלחמות של עם ישראל אי אפשר לנצח בלי סייעתא דשמיא, ראינו מלחמות כמו מדין בזמן משה רבינו ולא נפקד ממנו איש, אנחנו צריכים סייעתא דשמיא לנצח וזה על ידי עסק התורה ותפילה", אמר.

כמו כן השתתפו ונשאו דברים הגר"י כהן ראש ישיבת יקירי ירושלים, הגר"ח רבי ראש ישיבת "עטרת חכמים", הגר"י כהן רב שכונת שמואל הנביא, הגר"מ טולדאנו אב"ד ירושלים, הגר"א בר שלום, הגר"מ כהן ראש ישיבת נחלת יצחק, הגר"י ויזגן רב ביהמ"ד "חניכי הישיבות" ועוד, לפני התיבה עבר המקובל הגר"ד בצרי ראש ישיבת השלום.

לסיום הודו גדולי התורה ל'ישיבת מרן' על קיום העצרת, וציינו כי בעת שכזו זהו המקום לשפוך שיח וכמו שבחייו עמד הגר"ע תדיר בתפילה על כלל ישראל גם עתה יהיה מליץ יושר בעדנו.

































תפילה גלריה הגרע עצרת ישיבת מרן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד