ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

החזית הדיפלומטית • אובמה דורש: הפסקת אש מיידית ללא תנאים

נשיא ארה"ב ברק אובמה שוחח בטלפון עם ראש הממשלה בנימין נתניהו על הלחימה בעזה ודרש הפסקת אש הומניטארית ומיידית שתתבסס על הבנות 'עמוד ענן' • עם זאת הוסיף: "כל פתרון ארוך טווח חייב להבטיח פירוק מנשק של ארגוני הטרור ופירוז של עזה" • הימין: "זקוקים להפסקת אש מאובמה"

צילום: ארכיון
צילום: ארכיון

זה הגיע: לאחר התמיכה הבלתי מסויגת שהביעה ארה"ב מאז תחילת המבצע בישראל, הערב (שני), שוחח הנשיא אובמה עם ראש הממשלה נתניהו ודרש ממנו להסכים להפסקת אש הומניטרית באופן מיידי.

הקבינט שהתכנס לפני מספר שעות כדי לדון בשאלה אם להמשיך ולהעמיק את המבצע או להסכים להפסיק את האש בשלב זה, טרם קיבל החלטה. על רקע זה שוחח הנשיא אובמה עם ראש הממשלה והביע בפניו את דרישתו להפסקת אש מיידית.

לצד זאת, אובמה הדגיש בפני נתניהו כי ארה"ב מגנה בתוקף את ירי הרקטות של חמאס ואת ההתקפות שהיא מבצעת נגד ישראל באמצעות מנהרות והדגיש את זכותה של ישראל להגן על עצמה.

אובמה הדגיש את ההכרח האסטרטגי בכינונה של הפסקת אש הומניטרית מיד וללא תנאים, שתעשה סוף לסבב הלחימה הנוכחי ותתבסס על הסכם הפסקת האש מתום מבצע עמוד ענן בנובמבר 2012.

אובמה אף הוסיף ודרש כי יש להגיע להפסקת אש מיידית שתכלול פתרון ארוך טווח לקונפליקט הישראלי-פלסטיני, שיחייב את פירוק ארגוני הטרור ופירוז רצועת עזה.

בהתייחס לביקורת שהושמעה נגד מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי, אומרים גורמים בכירים הממשל כי "הביקורת פוגענית".

השר אורי אריאל צייץ בתגובה בטוויטר: "אובמה, עזוב אותנו בשקט. תן לנו לדאוג לעצמנו ותתעסק בסוריה. ראש הממשלה המשך ואל תתן לרעשי הרקע להפריע".

ח"כ דני דנון הגיב: "אנו זקוקים להפסקת אש מאובמה".

באשדוד: אין לימודים מחר
טרור עזה חמאס ארהב אובמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד