י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
"הסמכות העליונה"

ישליך על נתיב: מעוז מגביר את השת"פ עם הרבנות בבירור יהדות

סגן השר במשרד ראש הממשלה נועד עם הרב הראשי הרב לאו, והודיע שהוא מתכוון להגביר את הקשר בין הרבנות לנושאי בירורי היהדות - מה שישפיע על הארגון שאחראי על הקשר עם זכאי חוק השבות ברוסיה, שעליו הוא אחראי • מעוז: "הקשר ייעל את התהליכים"

ישליך על נתיב: מעוז מגביר את השת"פ עם הרבנות בבירור יהדות
אבי מעוז צילום: יונתן זינדל פלאש 90

שינוי ביחס לזכאי חוק השבות? סגן השר אבי מעוז אמר היום (רביעי) כי הוא מתכוון להדק את הקשר עם הרבנות בענייני בירור יהדות, מה שישפיע על פעילות ארגון 'נתיב', בראשה הוא עומד.

במהלך פגישה שערך הבוקר עם הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו, אמר סגן השר במשרד רה"מ כי הוא רואה חשיבות בהגברת שיתוף הפעולה בינו, כאחראי על יחידת 'נתיב' לבין הרבנות הראשית בנושאי בירורי יהדות - מה שישפיע על היחידה שאחראית גם על זכאי חוק השבות שאינם יהודים.

"הקשר ההדוק על בסיס קבוע ביני לבין הרבנות הראשית ייעל את התהליכים ותסייע לאלפי האנשים הנמצאים בעיצומם של תהליכים לבירור יהדותם", אמר בפגישה. מעוז הוסיף והצהיר כי הוא רואה ברבנות הראשית "הסמכות ההלכתית העליונה בנושאי יהדות וגיור". 

אבי מעוז בפגישה עם הרב לאו

יחידת 'נתיב' אחראית על בדיקת זכאות עלייה לעולים ממדינות ברית המועצות לשעבר, על פי חוק השבות - אלא שמעוז, כאמור, מתכוון לפעול על פי הרבנות, כך שרק מי שיהודי זכאי לעלות. זאת ברקע הכוונה של הקואליציה לשנות את סעיף הנכד.

בתוך כך, יו"ר 'נעם' גם הזכיר במהלך הפגישה כי בהסכמים הקואליציוניים של המפלגה הם סיכמו על הקמת מבנה ייעודי שישמש את הרבנות הראשית ואת הרבנים הראשיים כאחד מסמלי השלטון של המדינה היהודית. "כמו שיש בית ראש הממשלה, ובית נשיא המדינה, יהיה בית לרבנות הראשית לישראל", אמר.

אבי מעוז נתיב הרבנות הראשית הרב דוד לאו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד