כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"ניגוד עניינים"

ההנחיה של המשנה ליועמ"שית בפרשת נהגי רה"מ שפוטרו

המשנה ליועצת המשפטית לממשלה בחן את ההחלטה על הפסקת כהונתם של שלושת נהגי השיירה של ראש הממשלה. במסגרת הבירור עולה כי הנחיה על כך ניתנה על ידי ראש הסגל בלשכת ראש הממשלה, בסתירה להסדר ניגוד העניינים

ההנחיה של המשנה ליועמ"שית בפרשת נהגי רה"מ שפוטרו
פלאש 90

המשנה ליועצת המשפטית לממשלה, ד"ר גיל לימון, בחן את ההחלטה בדבר הפסקת כהונתם של שלושה נהגי השיירה של ראש הממשלה לאחר כעשרים שנות שירות בתפקיד. כזכור, שלושת הנהגים הם עדי תביעה בתיק המתנהל בעניינו של ראש הממשלה.

במסגרת הבירור נמסר כי ההנחיה על כך ניתנה ע"י ראש הסגל בלשכת ראש הממשלה, בסתירה להסדר ניגוד העניינים עליו חתם, אשר כולל מגבלה בנוגע להחלטות הקשורות בעדים או בנאשמים במשפטו של ראש הממשלה.

לאור זאת, פנה היום (רביעי) המשנה ליועצת המשפטית לממשלה למנכ"ל משרד ראש הממשלה ומסר כי ככל שהדברים נכונים, יש לבטל את ההחלטה להפסקת כהונת הנהגים. עוד הובהר כי ככל שיש בקשה לפעול לשינוי תפקידם, יש לפנות למנגנון שנקבע בהסדר ניגוד העניינים.

במכתבו של המשנה ליועצת הודגש כי ככל שמדובר בהחלטות ניהוליות המתקבלות בעניינם של עובדי מדינה המשמשים עדים במשפטו של ראש הממשלה, בפרט אלו המועסקים במשרד ראש הממשלה, נדרשת זהירות והקפדה מיוחדת. זאת על מנת למנוע ולו מראית עין של חשש מפני השפעה ופגיעה בהליך המשפטי המתנהל.

מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה: "בניגוד לטענת המשנה ליועמ"ש, בהסכמי ניגוד העניינים של ראש הסגל, שהוכן ע״י הלשכה המשפטית, לא צורפו שמות של עדים. יתר על כן, המחלקה המשפטית שתפקידה לייעץ לעובדי המשרד כדי שלא יכשלו בתפקידם, כלל לא התריעה בזמן אמת על בעיה כלשהי ולא הפנתה את תשומת לב ראש הסגל לרשימת העדים".

עוד נאמר בהודעה: "מצער שהמחלקה המשפטית בחרה שלא לפעול בהתאם להמלצת בית המשפט העליון להתריע במקרים כגון אלה. בניגוד לשקר שחוזרים עליו- העובדים לא פוטרו ונשארו במשרד ראש הממשלה".

כזכור, בסוף השבוע שעבר דווח ב'חדשות 12' כי שלושה נהגים משיירת ראש הממשלה עם ותק של כ-30 שנה הוזזו בימים האחרונים מתפקידם עם חזרתו של בנימין נתניהו - ללא שימוע לפני פיטורים. זאת למרות ששימשו כנהגים של נתניהו בשנות כהונתו הקודמת לצד ראשי ממשלה רבים נוספים, ביניהם יצחק שמיר, שמעון פרס, יצחק רבין ואהוד ברק, וגם נפתלי בנט ויאיר לפיד.

הנהגים סיפרו ל'חדשות 12' כי הם נקראו למנהלת משאבי האנוש ביום שלישי האחרון, והיא הודיעה להם שהחל מהרגע הזה הם לא ימשיכו בעבודתם.

בתחילת השבוע הנוכחי דווח ב'חדשות 13' כי אותם נהגים הינם עדי תביעה בתיקי נתניהו שצפויים להעיד בשבועות הקרובים בבית המשפט המחוזי בירושלים בתיק 1000. במשטרה גרסתם של אותם נהגים סתרה לחלוטין את גרסת נתניהו.

נתניהו טען בחקירתו במשטרה שהוא קנה בעצמו הרבה מאוד סיגרים ומי שקנה לו אותם היו הנהגים. נתניהו סירב שוב ושוב להגיד מי הנהגים שקנו לו. המשטרה הזמינה לעדות את הנהגים הרלוונטיים ושלושת הנהגים שהעידו במשטרה סתרו לחלוטין את גרסת נתניהו, כאשר העידו שלא קנו סיגרים ואם קנו אז בודדים בלבד. 

בנימין נתניהו המשנה ליועץ המשפטי לממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד