כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
נתונים עגומים

15% בלבד מיהודי התפוצות לומדים בחינוך היהודי

רק 45% מהעם היהודי מתגורר במדינת ישראל. "רק 15% מיהודי התפוצות ברחבי העולם לומדים בחינוך היהודי הפורמלי", כך עולה מנתונים שהובאו בוועדת העלייה, הקליטה והתפוצות

 15% בלבד מיהודי התפוצות לומדים בחינוך היהודי
יהודים ברוסיה צילום: ארכיון

לאחר שנתיים שבהן ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות לא התכנסה ולא היה פיקוח פרלמנטרי על פעילות המשרדים השונים, התכנסה היום (רביעי) לראשונה הוועדה כדי לקבל דיווח על פעילות משרד התפוצות לשנת 2022.

"רק 15% מיהודי התפוצות ברחבי העולם לומדים בחינוך היהודי הפורמלי" כך אמרה היום מנכ"לית משרד התפוצות, עו"ד ציונה קניג-יאיר בפני ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות. לדברי מנכ"לית משרד התפוצות: "ישנה עלייה דרמטית באנטישמיות בעולם ובפעולות האלימות נגד הקהילות היהודיות. אנחנו עובדים בניטור פעילות אנטישמית ברשתות החברתיות מתוך ראייה שאנחנו אחראיים על הביטחון של הקהילות היהודיות בעולם".

לפי הנתונים שהציג משרד התפוצות לוועדת העלייה, הקליטה והתפוצות, נכון לשנת 2021 רק 45% מיהודי העולם מתגוררים במדינת ישראל. ברחבי העולם כולו חיים 14,718,400 יהודים, מתוכם 6,740,000 מתגוררים בישראל, 6,088,000 בצפון אמריקה, באירופה מתגוררים 1,072,400 יהודים בלבד.

מנכ"לית משרד התפוצות, עו"ד ציונה קניג-יאיר: "ככל שנעמיק את הזהות היהודית הפלורליסטית - כך נדאג להבטיח את המשך קיומו של העם היהודי, אם לא נעשה כך גורלו של העם היהודי נמצא בסכנה. במשרד התפוצות אנחנו מדברים על היהדות לא רק כדת אלא גם כתרבות. יש הרבה דרכים להיות יהודי ויהודייה וכל אחד ואחת צריכים לעשות זאת בדרכם האישית. אם יהדות התפוצות לא תהיה חלק בעשייה של מדינת ישראל זה איום אסטרטגי על קיומה של המדינה".

תפוצות חינוך יהודי מוסדות חינוך יהודיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד