כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
לאחר שתועד במדי נאצי

הנסיך הארי: "הרב הראשי לא חסך במילים"

הנסיך הארי הדוכס מסאסקס חשף את הערצתו לרב הראשי המנוח של בריטניה בספרו החדש. הנסיך כתב כי אביו שלח אותו לפגוש את הרב הראשי. "הוא לא חסך במילים. הוא גינה את המעשים שלי. הוא לא היה לא נחמד, אבל זה היה צריך להיעשות"

הנסיך הארי: "הרב הראשי לא חסך במילים"
הרב הראשי יונתן סאקס צילום: באדיבות המצלם

הנסיך הארי סיפר בספרו החדש כיצד הוא נשלח על ידי אביו לראות את הרב סאקס, רבה הראשי של בריטניה לאחר שעיתונים פרסמו תמונות שלו ב-2005 לבוש מדים של נאצי במסיבת תחפושות. הנסיך הארי חשף כי הוא קיבל "מקלחת צוננת" מהרב סאקס באומרו שהרב הראשי דאז "לא חסך במילים" וכי הוא עזב את המפגש עם מחשבות נוגות.

הוא כתב: "אבא שלח אותי לאיש קדוש. 51. מזוקן, ממושקף, עם פנים עמוקות ועיניים כהות וחכמות, הוא היה הרב הראשי של בריטניה, כך אמרו לי, אבל מיד ראיתי שהוא הרבה יותר. מלומד מובהק, פילוסוף דתי, סופר פורה עם יותר מ-24 ספרים על שמו, הוא חשב על השורש. סיבות של צער, של רוע, של שנאה".

"הוא לא חסך במילים. הוא גינה את המעשים שלי. הוא לא היה לא נחמד, אבל זה היה צריך להיעשות, לא היה שום דרך לעקוף את זה. הוא גם הכניס את הטיפשות שלי בהקשר היסטורי. הוא דיבר על ששת המיליונים שנרצחו. יהודים, פולנים, מתנגדים, אינטלקטואלים, ילדים, תינוקות, זקנים, כולם הפכו לאפר ועשן. לפני כמה עשורים קצרים".

"הגעתי לבית שלו עם בושה. עכשיו הרגשתי משהו אחר, תיעוב עצמי חסר תחתית, אבל זו לא הייתה המטרה של הרב. זה בהחלט לא היה איך שהוא רצה שאעזוב אותו. הוא דחק בי לא להיות הרוס מהטעות שלי, אלא להיות עם מוטיבציה. הוא דיבר איתי באיכות שבה נתקלים לעתים קרובות באנשים חכמים באמת, סליחה".

עוד אמר: "הוא אמר לי שאנשים עושים דברים מטופשים, אומרים דברים מטופשים, אבל זה לא צריך להיות הטבע הפנימי שלהם. הראיתי את הטבע האמיתי שלי, הוא אמר, בכך שביקשתי לכפר, וחיפשתי סליחה, הוא נתן לי חסד. הוא אמר לי להרים את הראש, לצאת להשתמש בחוויה הזו כדי לשפר את העולם".

הרב יונתן סאקס הנסיך הארי מדי נאצי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד