כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
ניסיונות להפעיל לחץ

40 שנות מאסר ו-74 מלקות לאזרח בלגי באיראן

איראן גזרה 40 שנות מאסר עם 74 מלקות כעונש לאזרח בלגי. לא ברור עד כמה ניתנה לו הזכות לייצוג על ידי עורך דין במהלך המשפט. הצעד הוא ניסיון איראני להפעיל לחץ על ממשלת בלגיה שתיאות לשחרר פעיל טרור איראני

40 שנות מאסר ו-74 מלקות לאזרח בלגי באיראן
מחאה באיראן צילום: pixabay

אחרי שבחודש שעבר דווח כי פעיל הסיוע ההומניטרי הבלגי אוליביה וון דה קסטיל נידון ל-28 שנות מאסר, פרסמה אתמול (שלישי) איראן הודעה על 'עדכון' לעונש שהוטל על הפעיל, וקבעה כי הוא ירצה עונש של לא פחות מ-40 שנות מאסר. בנוסף נגזרו על האזרח הבלגי גם 74 מלקות באמצעות הצלפת שוט. כמו כן הושת עליו קנס בגובה של מיליון דולרים.

האיראנים הודיעו שהאזרח הבלגי שחי באיראן כבר שמונה שנים בקירוב, הורשע בעבירות של ריגול ופגיעה בביטחון המדינה. ון דה קסטיל, נעצר באיראן לפני למעלה מעשרה חודשים, ומאז הוא מוחזק בבידוד ובני המשפחה לא יכלו לבקר אותו או לשוחח עמו. לא ברור עד כמה ניתנה לו הזכות לייצוג על ידי עורך דין במהלך המשפט.

בדרך כלל אסירים מסוג זה משוחררים על ידי איראן במסגרת עסקאות שונות, בתמורה לשחרור עצורים איראנים או להפשרת כספים איראניים שהוקפאו על ידי המדינות בהנחיית מוסדות האיחוד האירופי או לפי דרישת ארה"ב, כחלק מהסנקציות המוטלות על איראן. בחלק מהמקרים, ואולי אפילו ברובם, תופסים האיראניים מלכתחילה אזרחים של מדינות שונות, וטופלים עליהם אישומים חמורים, במטרה לאלץ את המדינות הללו להיכנס עם איראן למו"מ ולעשות את רצונה בתחומים שונים.

גם במקרה זה, המטרה של איראן ברורה לחלוטין, ובבלגיה מבינים היטב שהפעיל הבלגי נעצר במטרה להפעיל לחץ כבד על בלגיה שתשחרר את פעיל הטרור האיראני אסדוללה אסאדי, קצין מודיעין במשמרות המהפכה, שהגיע לבלגיה כדי לתכנן מתקפת טרור כנגד גולים איראניים המשמשים אופוזיציה למשטר באיראן. לפני שנתיים נידון אסאדי ל-20 שנות מאסר, והניסיונות של איראן להביא לשחרורו המוקדם לא עלו יפה, מה שהוביל אותה להפעלת לחץ כבד יותר באופן זה.

איראן בלגיה מלקות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד