כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
משלוח לאיראנים

בבריטניה בודקים חבילת אורניום שהגיע לשדה התעופה

משטרת בריטניה הודיעה שכמות לא גדולה של אורניום נמצאה אצל נוסע בנמל התעופה הית'רו. במשטרה הבהירו כי לא היה כל חשש לפגיעה בציבור. מדובר בחבילה שהגיעה בטיסה מעומאן, אך במקור מפקיסטן ויועדה לעסק איראני הפועל ברישיון בבריטניה

בבריטניה בודקים חבילת אורניום שהגיע לשדה התעופה
העשרת אורניום צילום: Pixabay

שוטרים מיוחדים מהיחידה נגד טרור חוקרים משלוח קטלני של אורניום שנתפס בשדה התעופה הית'רו בלונדון. הוא יועד להגיע לאזרחים איראנים בבריטניה, מקורו בפקיסטן והגיע בטיסה מעומאן. ניתן להשתמש בחומר הגרעיני לפצצה מלוכלכת.

מקור ביטחוני אמר לעיתון ה'סאן' הבריטי: "מתחילים במרוץ להתחקות אחר כל המעורבים". החבילה, שעל פי החשד הוברחה לאיראנים תושבי בריטניה, הגיעה דרך מטוס נוסעים רגיל. סורקים מומחים זיהו את האורניום שעלול להיות קטלני כשהועבר לאזור המזוודות.

הסורקים בודדו את המשלוח הלא רשום בחדר רדיואקטיבי ייעודי. משטרת הלוחמה בטרור הוזעקה ופתחה בבדיקה ביטחונית מי שלח את המטען ומה הכוונה מאחורי המשלוח. לאחר חקירה התברר כי מקורו מפקיסטן והגיע לטרמינל 4 במטוס של חברת התעופה "עומאן אייר" ממוסקט. על פי ההסבר, השוטרים חושדים בחברה שבסיסה באיראן עם קשרים בבריטניה, לשם אמור היה החומר להגיע, עד עתה לא בוצעו מעצרים.

גורמים רשמיים רוצים לשלול כל חשש כי נבנית פצצה מלוכלכת, תערובת של חומרי נפץ עם חומר רדיואקטיבי. המזימה התגלתה ב-29 בדצמבר ומקור בהית'רו אמר לעיתון "המרוץ להתחקות אחר כל מי שהיה מעורב בחבילה הזאת נמצא בעיצומו". עוד אמר, "ראשי אבטחה מתייחסים לזה ברצינות הראויה, מדובר בפעולה נגד טרור".

מפקד לשעבר של יחידת ההגנה הגרעינית של בריטניה, האמיש דה ברטון-גורדון, אמר: "שאורניום יגיע במטוס נוסעים מסחרי מפקיסטן לכתובת איראנית בבריטניה זה מאוד חשוד". גורמים רשמיים מאמינים שהם מנעו איום מיידי על הציבור. "החדשות הטובות הן שהמערכת עבדה והחבילה התגלתה, אורניום יכול לפלוט רמות גבוהות מאוד של קרינה רעילה. זה יכול לשמש בפצצה מלוכלכת". דה ברטון-גורדון הוסיף: "האיום הגרעיני מעולם לא היה גבוה יותר. גבוה יותר ממה שהיה אי פעם במלחמה הקרה".

המפקד ריצ'רד סמית', ראש ענף המאבק בטרור של משטרת לונדון, אמר: "אני רוצה להרגיע את הציבור שכמות החומר הייתה קטנה ביותר ונבדקה על ידי מומחים, והחומר לא מהווה איום על הציבור. למרות שהחקירה שלנו עדיין נמשכת, מהבירורים שלנו עד כה, לא נראה שהיא קשורה לאיום ישיר כלשהו. עם זאת, כפי שהציבור היה מצפה, אנו נמשיך לעקוב אחר כל כיווני החקירה הזמינים כדי להבטיח שזה בהחלט המקרה"

"עם זאת, זה מדגיש את היכולת המצוינת שיש לנו ולשותפינו כדי לפקח על הנמלים והגבולות שלנו על מנת לשמור על ביטחון הציבור מכל איום פוטנציאלי על שלומו וביטחונו שעלול להגיע לבריטניה". ממשרד הפנים נמסר: "אנחנו לא מגיבים לחקירות שעדיין מתנהלות".

איראן בריטניה פקיסטן אורניום עומאן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד