כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
נלחץ מהתגובות

הנסיך הארי טוען כי דבריו סולפו בנוגע לטאליבן

הנסיך הארי מכחיש כי "התפאר" בחיסולם של 25 לוחמי טליבאן כפי שמובא בספר הזיכרונות שלו "ספייר" - ומאשים את המבקרים ש"סובבו" את דבריו והעמידו את "משפחתו בסכנה"

הנסיך הארי טוען כי דבריו סולפו בנוגע לטאליבן
אילוסטרציה צבא בריטניה צילום: צבא בריטניה

הנסיך הארי הטיח בזעם האשמות והכחיש כי "התפאר" בהריגתם של 25 לוחמי טליבאן כפי שמובא בספר הזיכרונות שלו "ספייר", תוך שהוא האשים את מבקריו ב"הוצאת דברים מהקשרם". לטענתו הם הפיצו "שקרים" על הגילוי, שלדבריו הכניסו את משפחתו ל"סכנה".

הארי בן ה-38 הגן בתוקף על החלטתו לספר על חלקו במלחמה באפגניסטן בראיון לסטיבן קולברט בארה"ב. "אני חושב שאחד מהשקרים המסוכנים ביותר שהם סיפרו הוא שאיכשהו התפארתי במספר האנשים שהרגתי באפגניסטן ", אמר לקולבר. "הייתי אומר שאם הייתי שומע מישהו אחר מתפאר בדברים מהסוג הזה, הייתי כועס. אבל זה שקר", הוא הוסיף: "המילים שלי לא מסוכנות, אבל הספין של המילים שלי מסוכן מאוד למשפחה שלי".

הארי מתמודד עם ביקורת חמורה מצד פוליטיקאים ובכירי צבא לשעבר כאחד, לאחר שבספרו פורסמו זיכרונותיו מהריגת חברי טליבאן בזמן ששימש כטייס מסוק קרב מסוג אפאצ'י באפגניסטן. לאחר פרסום הדברים בשבוע שעבר, מפקד הצבא הבריטי לשעבר, קולונל ריצ'רד קמפ, תיאר את דבריו של הארי כמסוכנים, והזהיר כי הודאתו עלולה לגרום לאוהדי פרו-טליבאן "לנסות לנקום" ולנסות לתקוף חיילים בריטים בכל מקום בעולם.

"בחרתי לספר את זה כי לאחר שביליתי כמעט שני עשורים בעבודה עם חיילים משוחררים בכל רחבי העולם, אני חושב שהדבר החשוב ביותר הוא להיות כנה ולתת מקום לאחרים לחלוק את החוויות שלהם בלי שום בושה", אמר. תוך קבלת מחיאות כפיים מהקהל שכלל כמה יוצאי אמריקאים שהגיעו לתוכנית הטלוויזיה בה התארח.

הוא הוסיף כי הוא מאמין שחשוב ליוצאי צבא לדבר על השירות, על "החיים שאבדו, והחיים שנלקחו". עם זאת, קולונל קמפ, שפיקד על מבצעים באפגניסטן ב-2003, אמר ל'דיילי מייל'. כי הוא לא חושב שחשיפת המספר יעזור לכל 'מסע ריפוי' ושזה נותן לטליבאן יותר דלק לתעמולה.

"אני לא ממש רואה איך הצהרה פומבית כזו תעזור לכל תהליך ריפוי שהוא חושב שהוא צריך, אני לא חושב שלומר שהוא הרג 25 אנשים זה דבר נורא להגיד. אני בטוח שזה עובדתי וכולם יודעים שהוא היה שם כצוות מסוקי תקיפה ולכן התפקיד שלו היה להרוג את האויב. הבעיה הכי גדולה שיש לי עם מה שהוא אמר, היא הדרך שבה הוא אמר את הדברים".

הארי, שהיה ידוע בתור 'קפטן ויילס' בצבא, כתב בספרו שהוא לא חשב על הטאליבן כאנשים אלא על 'כלי שחמט' שהוריד מהלוח. הארי במהלך השרות שלו הטיס מסוקי תקיפה אפאצ'י, אמר שזו לא עובדה שמילאה אותי בסיפוק, אבל גם לא התבייש בכך.

בריטניה טאליבן הנסיך הארי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד