י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
לפני שנשלחו לחזית

פוטין חנן בחשאי אסירים שגייס כוח וגנר להילחם באוקראינה

נשיא רוסיה חנן בחשאי עשרות מורשעים עוד טרם נשלחו להילחם באוקראינה, מה שמעיד שיש פגמים משפטיים באסטרטגיית הגיוס שהבטיחה לפושעים שנכלאו שהעונשים יבוטלו רק לאחר שיסיימו שירות צבאי

פוטין חנן בחשאי אסירים שגייס כוח וגנר להילחם באוקראינה
צבא רוסיה צילום: משרד ההגנה הרוסי

הנשיא פוטין חנן בחשאי אסירים שגייס כוח וגנר להילחם באוקראינה. מדיווחים ברוסיה עולה כי פוטין חנן בחשאי מורשעים רבים עוד לפני שנשלחו להילחם במלחמה באוקראינה, כך אמר חבר במועצת זכויות האדם של רוסיה - מה שמעיד שיש פגמים משפטיים באסטרטגיית הגיוס שהבטיחה לפושעים שנכלאו שהעונשים יבוטלו רק לאחר שיסיימו שירות צבאי.

הוראותיו של פוטין ניתנו בחשאי הן כדי לשחרר את האסירים באופן חוקי והן כדי להימנע מחשיפה פומבית של שמותיהם, שבדרך כלל מתרחשת במתן חנינה נשיאותית, כך אמרה אווה מרצ'בה, חברת מועצת זכויות האדם ברוסיה, גוף מייעץ שהוקם על ידי פוטין בתחילת שנות ה-2000, שאורגן לאחרונה מחדש כדי לגרש קולות ביקורתיים כלפי הקרמלין.

"כל ההחלטות הללו סודיות, ואנחנו לא יכולים לראות אותן, אבל זה מסביר מדוע שירות הכליאה הפדרלי שחרר אנשים בשקט", אמרה מרצ'בה לסוכנות הידיעות RIA נובוסטי. "הצו הנשיאותי על חנינה של מורשעים שהשתתפו במבצע המיוחד מהווה סוד מדינה שכן הוא מאפשר לזהות את האנשים האלו".

הנידונים נשלחו ככל הנראה לכמה מהנקודות החמות המסוכנות ביותר בקו החזית, ורבים נהרגו. כ-24 מהם, שגויסו תחילה על ידי קבוצת שכירי החרב וגנר בעקיפת החוק הרוסי, חזרו כעת הביתה אך ככל הנראה יחזרו לחזית תוך מספר שבועות, כך לפי ארגון "רוסיה מאחורי הסורגים", ארגון לזכויות אסירים.

כאשר התבקש לאשר את החנינות הסודיות, דוברו של פוטין, דמיטרי פסקוב, סירב לתת תשובה ישירה, ואמר לכתבים: "אתם יודעים שחנינה יכולה להתבצע רק בצו נשיאותי... בהתאם לחוק".

ארצות הברית מעריכה שלכוח וגנר יש כעת 50,000 חיילים פרוסים באוקראינה, כולל 10,000 שכירי חרב ו-40,000 אסירים שגויסו מבתי הכלא. הערכה זו תואמת את הנתונים שנאספו על ידי ארגון "רוסיה מאחורי הסורגים", העוקב אחר מעורבות האסירים במלחמה.

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין כח וגנר חנינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד