י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
בני ברק הושחרה

עשרות אלפים ליוו: מרן הגר"ש בעדני זצ"ל נטמן • תיעוד ענק

עשרות אלפי איש, בראשות גדולי וחכמי ישראל, צעדו היום אחר מיטתו של מרן פאר הדור הגאון רבי שמעון בעדני זצוק"ל, ראש מועצת חכמי התורה שהסתלק לבית עולמו | רחובותיה המרכזיות של העיר בני ברק הושחרו מהמון אדם | 'בחדרי חרדים' מגיש סיכום ענק ממסע הלוויה 

עשרות אלפים ליוו: מרן הגר"ש בעדני זצ"ל נטמן • תיעוד ענק
מסע הלווית הגר"ש בעדני זצ"ל צילום: שוקי לרר

עשרות אלפים מכל גווני הקשת והעדות ליוו היום (רביעי) למנוחת עולמים את ראש מועצת חכמי התורה, מרן הגאון רבי שמעון בעדני זצ"ל, שהסתלק הבוקר לבית עולמו והוא בן 95. 

מסע הלווייתו יצא מבית מדרשו 'תורה וחיים' ברחוב רבי עקיבא 133, שם נפרסו עשרות שוטרים ואנשי אבטחה. מטעם הרבנים הוכרז על ביטול מלאכה בכל שעות מסע הלוויה.

בראש מסע הלוויה צעדו גדולי ישראל ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין, ראש הישיבה הגרמ"צ ברגמן, ראש הישיבה הגר"ד לנדו, האדמו"ר מויז'ניץ ועוד אדמו"רים ורבנים חברי מועצת גדולי וחכמי התורה.

את מסכת ההספדים פתח הגאון רבי משה מאיה חבר מועצת חכמי התורה שדיבר על גדלותו הרבה של מרן הגר"ש זצ"ל ועל היותו תלמידו, לאחר מכן החל להספיד הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף שסיפר איך שתמיד אביו מרן הגר"ע יוסף זצ"ל היה מתעניין מה היה אומר הרב בעדני בשיעוריו. היינו נהנים מהעצות שלו, כשנבחרתי לרב ראשי הייתי מתייעץ איתו על שאלות קשות ברבנות. לאחר מכן הספיד הגאון רבי שלמה בן שמעון גאב"ד נווה ציון שבכה על סילוקו בבכי מר ואמר י"ג מידות של רחמים יחד עם כל הקהל. 

מיד לאחר ספד בקול בכי הגאון רבי שמואל בצלאל ראש ישיבת 'פורת יוסף' והגאון הצדיק חכם ניסים בן שמעון שמכהן כרב בית המדרש בו היה הכולל של הגר"ש זצ"ל. חכם ניסים סיפר שהרב בעדני שיכנע אותו ללמוד בישיבת המתמידים בשכונת בתי אונגרין בירושלים, שניהל הרב בלוי עם כמה אברכים ירושלים שהקימו את ישיבת המתמידים.

מיד לאחר מכן ספד הראשון לציון הגאון רבי שלמה משה עמאר רבה של ירושלים.

הגאון רבי מסעוד בן שמעון רבה של בני ברק אמר בהספדו: "רבי שמעון הוא קרבן ציבור שהיה גדול מרבן שמו". הגר"מ בן שמעון ביקש מחילה בשם כל תושבי בני ברק.

תלמידו, הגאון רבי יוסף יזדי נשא דברי מספד וסיפר עובדות על הגר"ש זצ"ל אותו כינה "הנשר הגדול". הרב יזדי סיפר על הענווה הגדולה שכל חייו לא חיפש כבוד. 

מיד לאחריו נשא דברי הספד הגאון רבי ראובן אלבז ראש ישיבת 'אור החיים' וחבר מועצת חכמי התורה שזעק שהיה צדיק נסתר, אבל עם כל הגילוי הסתיר את עצמו. "עוד לא הספקנו להתאושש מפטירתו של מרן הרב עובדיה, ומרן חכם שלום כהן הכהן הגדול, והנה אחרון הכביד, והכרית את שלושת הרועים של עם ישראל שהנהיגו אותנו באמת איבדנו אותם".

"אמרו לי שמפחדים ממלחמת אחים. שמחתי. ברוך השם עדיין מחשיבים אותנו כאחים", אמר הגר"ר אלבז. לאחר מכן ספד הגאון רבי יהודה דרעי רבה של באר שבע וחבר מועצת הרבנות הראשית. 

לאחר מכן החל להספיד בנו הגאון רבי דוד ישעיהו בעדני ראש כולל טהרות בעיר העתיקה בירושלים שעמד על כך שעלה למרומים בשבוע הראשון של ימי השובבי"ם, ומה סמלי בכך שכל חייו נלחם ביצר הרע והיה מתכונן לימים הגדולים האלו. הבן הגר"ח אמר שבקרוב יוציא את הכתבים וחידושי התורה שהשאיר.  בשם כל המשפחה ביקש כל מחילה, אני לא אומר אולי פגעתי, הרבה פגעתי, ובכל חייך לא נתת אף פעם לבקש מחילה, אבל מחובתי לבקש מחילה. 

לאחר מכן נשא דברי מספד המשנה לראש הממשלה יו"ר ש"ס אריה דרעי שפרץ בבכי בדמעות שליש, והזכיר את פטירתו של חכם שלום לפני חמישה חודשים וכעת חכם שמעון עזב אותנו. בלוויה של חכם שלום צעקת חכם שלום למה הלכת? אני יותר מבוגר ממך, והנה הלכתם ביחד. עזבתם אותנו לאנחות, מי ינחה לנו את הדרך? מי דאג לבנות ישראל הספרדיות? מי דאג לבנות אור החיים? מי הקים את תלמודי התורה?

את מסכת ההספדים נעל ראש ישיבת פורת יוסף חכם משה צדקה זעק וכל בית ישראל יבכו את השריפה אשר שרף ה', כל בית ישראל, כולם יבכו, כולם צריכים לבכות, רבי שמעון היה צדיק, מזכה הרבים לימד תלמידים הרבה, זה שריפה וצריך לבכות כל בית ישראל. הגר"מ צדקה עורר על פריצת המכשירים הלא כשרים שרבים חללים הפילה ואמר היה את מחלת הקורונה ועכשיו יש מחלת הטלפונים, וביקש להתחזק בדבר הזה שכל ישראל ערבים זה לזה ולעקור את הטומאה של המכשירים הטמאים. 

לאחר מכן קיבלו על עצמם הרבבות קבלת עול מלכות שמים יחד עם הגאון המקובל רבי בניהו שמואלי לצד אמירת הקדיש על ידי בניו, ומסע הלוויה יצא לבית החיים ויז'ניץ שם נטמן לפני השקיעה במעמד אלפים שהתקשו להיפרד.

הצלם שוקי לרר מגיש גלריה מסכמת ממסע הלוויה

הרב שמעון בעדני הלוויה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד